Annons:
Etikettförlossning-bb-barnkammare
Läst 525 ggr
Sebastian0403
11/4/18, 12:37 PM

Parning?

Jag har en Platy hane och två honor Min hane har börjat jagat mina honor runt hela akvariumet, är detta parning eller är han bara elak

Annons:
molam
11/4/18, 12:45 PM
#1

DEt låter som han är elak, tycker dom mer "uppvaktar" honorna när dom leker, även om dom far efter dom så är det en uppvaktning inget jagande, skulle säga att du kan testa skaffa en eller ett par honor till, men då är det ju problemet med slöjjisarna

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Sebastian0403
11/4/18, 1:03 PM
#2

A jag vet dem här jäkla slöjstjärtarna Men vad kan ”hända” om han inte slutar vara ”elak” Förnyat kommer ihåg jag hade massa mollys förut i ett 180 liters akvarium och då slutade det med att dom flesta honorna dog men är det något farligt eller kommer det sluta, han biter inte dem de har jag koll på Men en annan fråga då, om jag tar bort slöjstjärtarna vad kan jag ha för fiskar då?

C.D
11/4/18, 1:46 PM
#3

Flera ungfödare kanske?

Sebastian0403
11/4/18, 1:48 PM
#4

Ja Vilka ungfödare finns det? Och skulle ett par ca 4st fjärilsciklider passa in?

Draken
11/5/18, 8:26 AM
#5

Tar du bort slöjstjärtarna så kan du börja med att skaffa fler Platyhonor. Som skrivet ovan, så tror inte jag heller att det är lek, utan hanen jagar dem, eller är elak som du själv skriver.

Det finns ganska många ungfödare, men de vanligaste är Platy, Guppy, Molly och Svärdbärare.

Fjärilscikliden är väldigt sönderavlad, och lever kanske bara nån eller några månader, dessutom så är fjärilscikliden en parfisk, så de ska inte gå i grupp, möjligen som ungdjur att det fungerar, men inte som vuxna.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: