Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (15) Senaste inläggen

Akvarieteknik (Pumpar,filter,belysning etc) Auktioner / träffar / aktiviteter Annonser Alger Allmänt Artbeskrivningar Berättelser Bilder Butiker och länkar Centralamerikanska ciklider Dammar Förlossning /BB/ barnkammare Foder Inredning (Stenar, rötter mm) Labyrintfisk Levandefödare Lekar Malar Malawi/Tanganyikaciklider Nybörjarhörnan O.T Off topic och lekar Projekt / DIY Reptilhörnan (Ödlor, sköldpaddor, grodor mfl.) Räkor, snäckor, amfibier m.fl Regnbågsfiskar Sydamerikanska ciklider Sjukdomar Salt- och bräckvatten Slöjstjärt, Koi och Guldfisk Tetror Tävlingar Vattenvärden Vilken fisk ? Växter Årstidsfisk / Killis Övriga ciklider Övriga karpfiskar Övriga fiskar
Allmänt

Nätbarb

2018-10-30 12:58 #0 av: Aquarious

Hej
Kan man ha nätbarber tillsammans med mosaikguramis

Anmäl
2018-10-30 16:11 #1 av: raichu

Ja, det ska inte vara några problem.

Dock så är ju ditt akvarium fortfarande för litet för mosaik.

Anmäl
2018-10-30 16:35 #2 av: Aquarious

Vad menar du?. Ska inte ett på drygt 300 l räcka😳

Anmäl
2018-10-30 19:01 #3 av: raichu

Sist vi pratade mosaik så hade du 130l åt de. Glad

Verkar som att då har uppgraderat dig. Tummen upp

Anmäl
2018-10-31 11:56 #4 av: Rovfisk

#0 Tänk bara på att vissa barber kan vara fenbitare. Annars så skall det inte vara något problem :)

*Sajtvärd på Akvariefisk, Reptiler, Crested gecko,Autism och Anhöriga.
*Arrangör Sundsvalls terariemässa - STM (reptil.hemsida24.se)

Anmäl
2018-10-31 17:14 #5 av: Aquarious

Ja; har läst på lite om just Nätbarb, för andra barber har man förstått kan vara både lite bitiga och fartfyllda! 😊 Gillar verkligen färgen på dem, men det finns väl kanske andra

Anmäl
2018-10-31 20:37 #6 av: raichu

Nätbarben är sist jag kollade inte en fenbitare, det är överlag få barb arter som är det.

Anmäl
2018-11-01 12:25 #7 av: Rovfisk

#6 Jag skrev att vissa kan vara det. Nätbarben har jag inte själv haft, men jag har haft andra barber, tigerbarb, grön tigerbarb,kopparbarb etc. Och de har alla varit fenbitare. Odessabarben har dock inte bitigt på fenor

Anmäl
2018-11-01 19:03 #8 av: raichu

#7 Kopparbarb och fenbitare?  Förskräckt

Har själv haft koppar och inte märkt av något fenbitande, hanar kan vara territoriella men fenbitande har jag inte upplevt arten som.

Anmäl
2018-11-01 22:18 #9 av: Maleficum

Mina nätbarber är hur snälla som helst och har bott med bla scalarer hos tidigare ägare. :)

Men har (när jag var mycket yngre och innan all kunskap blev lätt tillgängligt på internet) jag och brorsan även lyckats ha tigerbarber med scalarer och även med guldfiskar. Dock matades de extremt mycket (och var därefter runda och feta :P) för att hålla sig riktigt lugna och beskedliga (så inte direkt något att rekommendera).

Hemsida
Deviantart, foton, teckningar och målningar
Instagram

Anmäl
2018-11-02 00:42 #10 av: Rovfisk

#8 Ja, mina kopparbarber tuggade i sig fenorna både på Scalarer och Papegojciklider  Ledsen Det är dock några år sedan jag hade dessa.

#9 Har ingen erfarenhet av Nätbarber, men eftersom mina Odessabarber gav sjutton i fenorna på de andra, så finns det säkerligen fler arter som inte tuggar fenor Glad

Anmäl
2018-11-02 15:12 #11 av: raichu

#10 Säker på att det var barberna och inte skalarer och papegojor som var över varandra och skadade fenor?

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.