Annons:
Etikettövrigt
Läst 641 ggr
Aquarious
10/19/18, 6:31 PM

Jakt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej Tänkte be om er hjälp och få reda på vad detta är för en firre? De var jättelugna i affären, men hemma har det blivit värsta jakten!! Alla jagar alla?

Annons:
raichu
10/19/18, 6:56 PM
#1

Odessa barb

Är de bara på varandra eller övriga arter med?

Hur stort är akvariet?

Hur många individer av arten har du?

Vad har du för övriga arter?

Aquarious
10/20/18, 9:40 AM
#2

Ok, tack! Akvariet är väl på va 130 l , jag har 4 st och jag ser ingen skillnad på dem, kan det vara 4 hanar?! För övrigt har jag 2 par Dvärggurami, tetror och några guppy

Aquarious
10/20/18, 9:41 AM
#3

De verkar bara jaga varandra, de försöker med guramin men de bryr sig inte

Draken
10/20/18, 11:19 AM
#4

Som redan är skrivet i inlägg #1 så är det Odessabarb. De tre som syns på bilden är hanar ser det ut som.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

raichu
10/20/18, 11:31 AM
#5

Jag skulle lämna tillbaka de om jag vore dig, de är inte vidare lämpliga som sällskap till dina guramier och de bör ha större akvarium dessutom så behöver de vara fler.

Aquarious
10/20/18, 3:39 PM
#6

Ok, tack för era svar! Då gäller det bara att fånga de snabba rackarna!! Tänker ju att den gamle fiskhandlaren borde känna till sånt här? Han har hållit på med fisk sen jag var barn, och det är läääänge sedan!😊

Annons:
Draken
10/20/18, 4:24 PM
#7

Odessabarben är faktiskt ganska ny i handeln, så det är inte omöjligt att han inte riktigt vet hur de skall hållas. Odessabarben kan man med fördel hålla i antigen riktigt stora stim ( nu pratar jag alltså 20-30 stycken), eller som gruppfisk (1 + 3 exempelvis) Det är bara hanarna som får den purpurröda färgen. Honorna är ljust bruna, nästan mot gult.

Odessabarben, vad jag har sett i varje fall, tuggar heller inte på fenor.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

raichu
10/20/18, 5:03 PM
#8

#7 Fast fortfarande fel sällskap för guramier då de är så aktiva och guramierna vill ha det lugnt.

molam
10/21/18, 1:00 PM
#9

#8 Odessabarben är faktiskt en otroligt lugn och harmonisk fisk =) Om man inte bara har hanar så det blir lite krig

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
10/21/18, 3:39 PM
#10

#8 Jag hade Odessabarb (2+6) tillsammans med Mosaikgurami, var inga problem alls. Det var helt lungt och harmoniskt i karet :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: