Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (14) Senaste inläggen Akvarieteknik (Pumpar,filter,belysning etc) Auktioner / träffar / aktiviteter Annonser Alger Allmänt Artbeskrivningar Berättelser Bilder Butiker och länkar Centralamerikanska ciklider Dammar Förlossning /BB/ barnkammare Foder Inredning (Stenar, rötter mm) Labyrintfisk Levandefödare Lekar Malar Malawi/Tanganyikaciklider Nybörjarhörnan O.T Off topic och lekar Projekt / DIY Reptilhörnan (Ödlor, sköldpaddor, grodor mfl.) Räkor, snäckor, amfibier m.fl Regnbågsfiskar Sydamerikanska ciklider Sjukdomar Salt- och bräckvatten Slöjstjärt, Koi och Guldfisk Tetror Tävlingar Vattenvärden Vilken fisk ? Växter

Årstidsfisk / Killis Övriga ciklider Övriga karpfiskar Övriga fiskar
Växter

Vad är detta för växter?

2018-10-18 18:19 #0 av: Fredricafanny

Hej! Har fyra olika växter i mitt kar+ andmat. Vad är deras namn är frågan? Hade varit bra att veta om jag ska köpa föer likadana eller sälja någong gång☺️

Anmäl
2018-10-18 18:19 #2 av: Fredricafanny

Anmäl
2018-10-18 18:21 #5 av: Fredricafanny

Anmäl
2018-10-18 18:21 #6 av: Fredricafanny

Anmäl
2018-10-18 18:59 #7 av: Lillyrod

Den första ser ut som någon Bacopa. Andra kan vara en Hydrophila polysperma. Tredje någon Ludwigia. Fjärde kan vara en Heteranthera zosterifolia.

Samtliga växter ser ut att behöva mer ljus och näring. Googla eller kolla i växtlexikonet här för att se om mina gissningar stämmer : )

https://akvariefisk.ifokus.se/articles/54b94bc0ce12c4750200172e-vaxtlexikon?articles-2

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.