Annons:
Etikettot-offtopic-och-lekar
Läst 925 ggr
DanielaA
2018-10-15 18:38

Guppy

Hej! Kom hem med ett gäng nya Guppys idag. 2 honor och 2 hanar. Nu har jag 7 hanar och 14 honor. De två nya honorna har blivit jagade Non-stop utav herrarna i hagen. Varför är de så utsatta? För att de inte är befruktade? För att de är nya och intressanta? Eller har det med att de andra honorna sedan innan är Endlers och inte lika attraktiva? Tacksam för svar :(

Annons:
farido13
2018-10-16 00:09
#1

Guppys parar sig konstant och när man väl har ett par åtminstone så slutar det aldrig att komma fler och fler Guppy bebisar. Hanarna är sådana att dom parar sig med så många honor som dom kan osv. Dom är fina fiskar men att dom förökar sig konstant är själva grejen.

DanielaA
2018-10-16 09:57
#2

Jo det är jag medveten om. Undrade mest varför de nya honorna är så utsatta. Endlers honorna är det inte. Tack för svar

Draken
2018-10-16 11:23
#3

Det kan vara att hanarna tycker de är mer intressanta helt enkelt, eftersom de är nya.

Här hemma brukar alltid nya honor "jagas" runt av hanarna från början. Så länge det finns fler honor än hanar så tror jag inte du behöver oroa dig. Det kommer förmodligen ge med sig eftersom

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

DanielaA
2018-10-16 15:38
#4

Då kan jag sitta ner i båten en liten stund till. Tack!

Denna kommentar har tagits bort.
Draken
2018-10-17 16:16
#6

Jadå, du kan avvakta ett tag till. Förmodligen kommer de lugna ner sig efter ett tag :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Upp till toppen
Annons: