Annons:
Etikettvilken-fisk
Läst 924 ggr
minah
2018-10-07 12:58

Vad heter fiskarna?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Vi är nybörjare på fiskar och tog nyss över min avlidne svärfars fiskar och undrar om någon vet vilka dessa två är? Kunde tyvärr inte fråga honom innan han gick bort då han själv sa att han inte har några fiskar kvar och vi fann fem stycken levande fiskar när vi skulle städa ur akvariet, som tyvärr har blivit misskötta och inte fått mat på flera flera månader. Undrar egentligen om en annan fisksorter med men får inte några bra bilder då dom är väldigt små och gömmer sig i växterna.

Annons:
Caeli
2018-10-07 13:29
#1

Lite svårt att urskilja på bilderna men googla på Neontetra och Guppy (hona) och se om det kan stämma in på dina fiskar!

molam
2018-10-07 14:01
#2

Inte Guppy :p Skulle tippa på Neon/KArdinaltetra, dålig bild men troligtvis Neontetra samt möjligtvis en kakaduaciklid =)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

molam
2018-10-07 14:03
#3

Kan faktiskt även vara en Guppy där xD men såg den inte, en Guppy hona =)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

minah
2018-10-07 16:13
#4

Tack för svar, tack för alla svar iallafall:) jo jag vet att de är dålig vild men de va tydligen inte lätt att fota fiskarna :)

C.D
2018-10-07 18:09
#5

Guppy, Neontetra och kakaduaciklid tycker jag det ser ut som

Maleficum
2018-10-07 19:01
#6

Tycker mig se Neontetra, guppyhane och Platy (eller möjligen att det är en guppyhona med röd bakdel men aldrig sett någon med den färgen förut).

Ciklider är jag inge vidare på så antar de andra har rätt om att det är en kakaduaciklid.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
raichu
2018-10-07 19:42
#7

Cikliden är en regnbågs hona.

Ser Platy, Guppy och Neontetra.

Upp till toppen
Annons: