Annons:
Etikettlevandefödare
Läst 1199 ggr
Chinesecrestedlover
10/1/18, 9:18 PM

Färg (platy)?

Hej!

Vad kallas denna färgvariant (skulle vilja ha fler så småningom och jag har bara två kvar, båda honor tror jag så blir ju inga fler tyvärr)? 

Skitdålig skärpa i bilden men hoppas ni ändå kan avgöra, inte lätt att fota en liten supersnabb firre 😉

Mvh/Chinesecrestedlover

Annons:
Lojs
10/1/18, 10:25 PM
#1

Tror jag sett dem kallas indianplaty, men jag är osäker på om det är arten eller färgen som kallas det, har inte haft såna personligen.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Chinesecrestedlover
10/1/18, 11:15 PM
#2

#1 Tackar, tackar 😃 Googlade indianplaty och bilder på exakt likadana kom upp så det verkar ju lovande (oavsett om det är arten eller färgen, haha). En bit på väg hur som helst, för det finns i alla fall betydligt bättre bilder på google än det jag lyckades med.  http://blog.sequoias.se/?show=image&id=339

Köpte för en massa år sedan ett gäng Platy som fick yngel och sedan dog (djuraffärsfiskar är ju inte alltid de friskaste) men ynglen växte upp och det är två av dessa som fortfarande är i livet och "still going strong". 

Ville ha Platy och valde dessa endast för att färgen var fin…tänkte inte på att kolla upp vad färgen (exakta underarten?) hette när jag köpte fiskarna (men i och för sig det är ju inte direkt säkert att man får rätt svar när man frågar i en zoobutik… så det kanske inte skulle ha spelat någon roll, haha).

hejkomochhjälpmig
10/2/18, 4:47 AM
#3

Det är olika färger bara, inte olika arter eller underarter. :)

Upp till toppen
Annons: