Annons:
Etikettprojekt-diy
Läst 769 ggr
72mm
2018-09-20 12:21

Oortodoxt plexiglas bygge

Jag har bärgat två böjda plexiglas-skivor som någon hade dumpat och nu funderar jag givetvis på hur man kan använda dem till ett akvarium-bygge.

Jag har sökt lite, men samtliga projekt jag hittar är extremt likformiga, alla är bara variationer av den vanliga rektangulära lådan. Det finns knappt någon som vågar sig på 45-graders hörn, ännu mindre böjda former.  Varför använda plast alls då kan tyckas…

Någon som känner till något ovanligt bygge?

Friskt kopplat är hälften brunnet!

Annons:
Draken
2018-09-20 13:13
#1

har inte sett något ovanligt bygge med plexiglas. Sökte lite på nätet, men det fanns inte mycket där heller, hittade bara ett enda "ovanligt", och det såg ut så här

Fast det var inte så ovanligt eller oortodoxt det heller, bara lite "ovanligt" ;)

Edit: Hmmmm, länken fungerade inte som jag tänkte, så jkag lä'gger så här istället .

https://www.google.com/search?q=ovanliga+plexiglas+byggen+av+akvarium&client=firefox-b&sa=X&biw=1400&bih=893&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=9Gm1cUKe_bH_NM%253A%252CfojAn1OAOfLVZM%252C_&usg=AI4_-kSzGzNhW5p9oLW_mnLoZwiFFh5ijg&ved=2ahUKEwj5lKHyuMndAhVsmYsKHUXvDT8Q9QEwA3oECAYQCg#imgrc=9Gm1cUKe_bH_NM:

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

72mm
2018-09-20 13:45
#2

Jämfört med vad jag hittat på nätet så är mina idéer och design rent utomjordiska, iaf med tanke på att det är DIY och inte professionellt designat och konstruerat,  så det är ju inte utan att man blir lite orolig 😃

Friskt kopplat är hälften brunnet!

Chinesecrestedlover
2018-09-20 14:04
#3

Hej!

Kolla in dessa galningar, haha. Sett flera program och de gör helt ofattbara akvarium. Allt från akvarium i bilar, grillar osv. till runda akvarium cylindrar som är flera meter höga m.m. De använder sig ofta av plexi och liknande vid mer "konstigt" formade byggen. De är verkligen helt otroliga och kan säkert bidra med en hel del inspiration. 

https://www.imdb.com/title/tt1849622/

Mvh/Chinesecrestedlover

Draken
2018-09-21 07:08
#4

WOW otroligt vilka akvarium de kan bygga 👍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

72mm
2018-09-21 10:10
#5

#3 Jo, jag har sett dem. Alla byggen är riktigt imponerande, även fast designen och smaken på många av dem är rakt motsatt från min egen. Man får väl anta att de bygger efter kundens önskemål och att alla blir nöjda till slut. 

Storleksmässigt kommer mitt landa på runt 120 L, så det är relativt litet. Vad som gör det svårt att gå iland med för mig som amatör är att jag gärna vill krångla till det hela genom att sno designen från Fluvals Edge, dvs både ha ett överhäng och en "krage" så man kan ha horisontala plan under vattennivån.

Friskt kopplat är hälften brunnet!

Upp till toppen
Annons: