Annons:
Etikettövrigt
Läst 1043 ggr
Hageraset
9/11/18, 11:40 PM

Yngelätande fisk??

Mina palettciklider har återigen fått yngel, jag hade förhoppningar om att eldstjärten skulle äta äggen eller ynglena. men  nej, det verkar som paletterna är de tuffaste fiskar som finns. 

jag vill ha kvar paletterna då de kompletterar akvariet och har så lustigt beteende, dock så vill jag inte ha fler.

till, frågan: vad för fisk är så envis så att de kan komma åt ynglen och äta upp de? tänker ju någon stimfisk t.ex Tigerbarb då de är kända för sådant. akvariet är 170 liter och innehåller mycket växter, stor simyta och fisk som guldgurami, Ancistrus, corydoras, Eldstjärt en ensam siames ( ska lösa det ) och neontetror.

är förslaget av fisk fenbitare eller stimfisk kan jag  byta ut Gurami och neoner.

Annons:
molam
9/11/18, 11:54 PM
#1

Det värsta är, att jag har inte hittat nån fisk som kommer åt paletternas yngel hittills… och jag har haft Paletter i måååånga omgångar xD dom är för hårdhudade xD Slutade med att jag gav upp om paletterna ^^ hoppas att någon har hittat nån fisk som kommer åt paletternas yngel å kan hjälpa dig! ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
9/12/18, 4:14 PM
#2

Vissa tetror och andra ciklider är de enda fiskar som jag har sett kommer åt paletternas yngel överhuvudtaget. De är excellenta yngelvårdare :)

PS. Jag ändrade kategorin till övriga ciklider 😇

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Hageraset
9/12/18, 9:57 PM
#3

Hade Tigerbarb varit ett bra val isåfall? Fantomtetra kanske?

Draken
9/13/18, 11:02 AM
#4

Tror både Tigerbarb och fantomtetra kan fixa det, kanske inte alla ,men åtminstone reducera populationen.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: