Annons:
Etikettmalar
Läst 783 ggr
angie18
9/11/18, 2:30 PM

va har hänt me min mal 😲😲😢😢

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

som rubriken säger npn som vet va som hänt min mal såg detta nyss igår kväll va de inte så då såg hen ut som vanligt

Annons:
angie18
9/11/18, 2:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

är inte lika rött i verkligheten som på bilden är mer åt de rosa hållet

molam
9/11/18, 2:43 PM
#2

Suddiga bilder, men kan den ha fastnat nånstans med nosen och fått sig ett sår?

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

angie18
9/11/18, 2:49 PM
#3

ja de va dålig kvalite på bilderna försöka få hen att komma fram men den vägrar😅 fundera oxå på om de kunde vara ett sår läker de av sig själv isf? eller behöver man göra något speciellt?

molam
9/11/18, 8:15 PM
#4

Ser ut som det skulle kunna vara ett sår. men liiite svårt att avgöra med kvaliteten på bilderna xD
Men du skulle kunna göra ett vattenbyte med friskt vatten (Om du inte nyligen gjort det) och salta på lite.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

angie18
9/11/18, 8:28 PM
#5

ja för de är inget som är svullet eller knöligt eller sticker ut fixar ett vatten byte imorgon hur gör man med salt? vad för salt? hur mycket? tål övriga invånare de finns körsbärsräkor Platy tetror o Ancistrus nu vart de många frågor 🙈🙈🙈

molam
9/11/18, 9:04 PM
#6

Akvariesalt eller salt utan jod och hur många Liter är akvariet på? Vissa räkor KAN stryka med, men mina har klarat akvariesalt helt utan problem, dock vet jag fick som har haft problem med att räkorna har dött när dom har saltat.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
angie18
9/11/18, 9:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

nu kanske jag fick en bättre bild

angie18
9/11/18, 9:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

180liter är akvariumet på

molam
9/11/18, 9:09 PM
#9

Ser nästan ut som om att det är ett sår som blivit infekterat av svamp eller liknande, ser liiiiiite liiiiiiiiite luddigt ut om jag inte är helt blind xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
9/12/18, 3:55 PM
#10

Tror en kan ha fastnat någonstans och skrapat av fjällen på nosen. Tycker också att det ser lite vitaktigt ut på bilden, så den kan ha fått svamp.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

angie18
9/12/18, 5:50 PM
#11

om de är svamp är de medicin som hjälper eller kan man hjälpa på något annat vis?

Draken
9/12/18, 6:52 PM
#12

Salt är ett alternativ. Är inte säker, men har för mig att vissa malar kan vara känsliga mot salt. Annars finns det ju medel mot svamp i djuraffären. Men jag vill inte rekommendera en medicinbehandling, om du inte är helt säker på att det är svamp.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

angie18
9/12/18, 7:21 PM
#13

jag tänkte faktiskt avvakta lite för att nu såg jag att den röda rodnaden gått ner så har man tur kanske de läker av sig själv innan jag tar till medicin. tror att jag skippar saltet med då jag känner mig för osäker på salt proccessen

Annons:
Upp till toppen
Annons: