Annons:
Etikettinredning-stenar-rötter-mm
Läst 1905 ggr
angie18
9/8/18, 2:07 PM

vågar man ha i akvarium?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

som rubriken lyder vågar man ha detta i akvarium? bifogar en bild kanske har sån tur att npgon vet bad de är tillo med 😁😁

Annons:
Draken
9/8/18, 4:25 PM
#1

Ser ut att vara en torkat rot. Men omöjlig att säga vilket träslag. Om det inte är barrträd, kan du mycket väl koka o h ha i akvariumet.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

angie18
9/8/18, 6:22 PM
#2

ja de va just träslaget ja va osäker på men syrrans man kom o kolla skrapade o luktade och han va typ helt säker på att de imte va barr träd han är dessutom snickare så får hoppas han har koll😂😂🙈🙈

Draken
9/8/18, 7:41 PM
#3

Dåså :) koka, skrubba rent och sätt ner den i karet. Det kommer bli jättesnyggt tror jag :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Lizelda
9/9/18, 2:22 PM
#4

Ser ut som att den hört hemma på en buske av något slag :)

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

angie18
9/9/18, 5:21 PM
#5

ja de tycker jag med 😊dom håller på att kokas nu 😍

Draken
9/10/18, 12:24 AM
#6

Hur har det gått 🙂

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
mats08
9/10/18, 11:34 AM
#7

Jag stjäl ämnet lite… :-) Hur är det med rötter från ek? När man lägger torkade ekblad i karet så kan det ju påverka vattnet en del. Om man skulle ta en rot från ek, skulle det också påverka tror ni?

Draken
9/10/18, 11:55 AM
#8

#7 Påverka kan det nog säkerligen göra, jag tror att de flesta rötter sänker Ph något, så det är ju inte att rekomendera om man skall/vill ha hårdare vatten.

Skadligt tror jag dock inte det är, mig veterligen så är det bara just barrträd som är direkt farligt/skadligt för fiskarna.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

angie18
9/10/18, 6:48 PM
#9

#6 vissa delar va inte så bra det typ smulades söndet när jag kokade de så dom delarna har jag kastat vart en liten del kvar som jag ska ha kvar 😊 #7 jag har både ek och björk i mina akvarium o de funkar fint. jag är rätt säker på att de är björkroten som min Ancistrus bara tokälskar

Maleficum
9/10/18, 11:44 PM
#10

Snor väl också lite av denna tråd då detta gav mig en bra ide ;)

Måste rötterna ha torkat innan man kan använda dem? (Känns logiskt att de borde torkas innan) Hur länge bör man torka dem isf?

Ska ner till landet igen för min moster ska riva sitt hus och då kommer de troligen behöva ta bort och gräva upp massa träd (bla björk) och buskar innan nya huset byggs och då vore det ju perfekt att passa på att spara fina rötter om man hittar och göra om till akvariedekoration!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Draken
9/11/18, 9:47 AM
#11

#9 Visa gärna bild på det som blev kvar, är jättenyfiken hur det såg ut under allt "skräp" 😃

#10 Det är ju en jättebra ide att plocka på sig och spara rötter  🙂 Jo, de ska väl vara torra innan man använder dom har jag för mig. men jag vet inte hur länge de måste torka, det är väl olika beroende på storlek skulle jag tippa på.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

angie18
9/11/18, 1:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

#11 här är några bilder ska putsa lite mera på den men de får bli när sambon e på jobbet han digga inte lukten av kokta rötter 😏😏😏

Lizelda
9/11/18, 7:31 PM
#13

#12 Synd att den tappade en del men gillar den skarpt! 😍 Hur ska du ha den i karet? Jag hade nog lagt den med den tjockare delen på botten, beroende på hur resten av karet ser ut givetvis :)

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Annons:
angie18
9/11/18, 8:14 PM
#14

jag gillar den oxå grymt nöjd trots bortfallet jo jag hade nog tänkt att ha den tjocka delen neråt då jag vill att mönstret upp mot toppen ska synas de tyckte ja va grymt fint 😊

Draken
9/12/18, 3:46 PM
#15

#12 WOW. Den var snygg 😍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: