Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (15) Senaste inläggen

Akvarieteknik (Pumpar,filter,belysning etc) Auktioner / träffar / aktiviteter Annonser Alger Allmänt Artbeskrivningar Berättelser Bilder Butiker och länkar Centralamerikanska ciklider Dammar Förlossning /BB/ barnkammare Foder Inredning (Stenar, rötter mm) Labyrintfisk Levandefödare Lekar Malar Malawi/Tanganyikaciklider Nybörjarhörnan O.T Off topic och lekar Projekt / DIY Reptilhörnan (Ödlor, sköldpaddor, grodor mfl.) Räkor, snäckor, amfibier m.fl Regnbågsfiskar Sydamerikanska ciklider Sjukdomar Salt- och bräckvatten Slöjstjärt, Koi och Guldfisk Tetror Tävlingar Vattenvärden Vilken fisk ? Växter Årstidsfisk / Killis Övriga ciklider Övriga karpfiskar Övriga fiskar
Vilken fisk ?

Gurami sort

2018-09-03 22:06 #0 av: Majeas

Hejsan! Var ett tag sen jag var inne här. Många vet att jag krånglat med mitt 180l akvarium men hade äntligen fått till en scape osv osv. Har nu gjort om igen (haha) och köpt mig Dvärgguramis. Men jag glömde kolla var sorterna hette så tänkte att någon här inne kanske vet? Skrattar

Anmäl
2018-09-03 22:18 #1 av: raichu

Den mer avlånga är en läppgurami och den runda är en dvärg gurami.

Båda är honor.

Anmäl
2018-09-03 22:30 #2 av: Majeas

Tack för svar!
Hur ser man skillnad på hane och honor? Tycker dem ser likadana ut, även mina marmorguramis ser likadana ut tycker jag 😅

Anmäl
2018-09-03 23:23 #3 av: raichu

Släng upp bild på samtliga guramier så ska jag ge dig kön på de. Skämtar

Anmäl
2018-09-08 14:55 #4 av: Majeas

Här kommer lite bilder. Mycket möjligt att det flera bilder är på samma fisk, men men :P

Anmäl
2018-09-09 00:22 #5 av: raichu

När det kommer till marmor guramierna så är det hane och hona.

Hur man ser kön på en gurami beror till stor del på vilken art man pratar om.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.