Annons:
Etikettallmänt
Läst 453 ggr
Galaxy86
2018-08-26 10:30

Vad gör ni ? Mycket platys

Hur gör ni ? Säljer ni dom??eller ge bort? Har lite mycket platys 😍 Vill ju inte döda dom.

Pokemon hundar och konst

Annons:
raichu
2018-08-26 11:29
#1

Sälja är ju alltid ett alternativ.

Galaxy86
2018-08-26 11:33
#2

Ja 😀

Pokemon hundar och konst

hejkomochhjälpmig
2018-08-26 14:14
#3

Jag skaffade fler akvarium… 😃😇

Jag särar på hanar och honor när jag tycker de börjar bli för många. De vuxna befruktade honorna portionerar dock ut yngel i upp till ett år efter att man särat på hanar och honor, så då är jag supernoga med att se till att överlevande  hanyngel inte hinner bli könsmogna i mammornas kar så att det inte blir några nya befruktningar.

Det fungerar varenda gång men det gäller att vara noga och ha tålamod. :)

Att tänka på när det gäller att ha  bara levandefödarehanar tillsammans är att se  till så att ingen blir mobbad, de kan vara otroligt elaka mot de svagare hanarna - vilka då utsätts för stress - som leder till sjukdom - som leder till död.  Genom att ha tillräckligt många tillsammans sprids de eventuella aggressionerna och det blir inte så allvarligt alls. 

Jag hade huntratals levandefödare ett tag men nu har jag inga alls längre, så man kan göra på detta viset också om man inte vill sälja eller ge bort.

Galaxy86
2018-08-26 14:56
#4

Tack för tipset. Snarare äter de upp mina Guppy yngel. Tycker de verkar snälla. Men platysarna vill ha mat jämt 😂

Pokemon hundar och konst

PeG
2018-08-26 15:59
#5

Om man minskar antalet gömställen så blir normalt sett färre yngel vuxna.

Draken
2018-08-26 23:11
#6

Sälj till privatpersoner, eller om du har tur och ha en butik i närheten som byter in fisk från privatpersoner.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Upp till toppen
Annons: