Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (15) Senaste inläggen

Akvarieteknik (Pumpar,filter,belysning etc) Auktioner / träffar / aktiviteter Annonser Alger Allmänt Artbeskrivningar Berättelser Bilder Butiker och länkar Centralamerikanska ciklider Dammar Förlossning /BB/ barnkammare Foder Inredning (Stenar, rötter mm) Labyrintfisk Levandefödare Lekar Malar Malawi/Tanganyikaciklider Nybörjarhörnan O.T Off topic och lekar Projekt / DIY Reptilhörnan (Ödlor, sköldpaddor, grodor mfl.) Räkor, snäckor, amfibier m.fl Regnbågsfiskar Sydamerikanska ciklider Sjukdomar Salt- och bräckvatten Slöjstjärt, Koi och Guldfisk Tetror Tävlingar Vattenvärden Vilken fisk ? Växter Årstidsfisk / Killis Övriga ciklider Övriga karpfiskar Övriga fiskar
Allmänt

Flytt - behöver jag tömma sanden?

2018-08-26 10:27 #0 av: Galaxy86

Heej

Flytta ny på onsdag.

Kommer ju tömma på fisk, växter och inredning.

Behöver jag tömma sanden?

Akvariefiskar !! Pokémon och My little Pony !!
Anmäl
2018-08-26 11:41 #1 av: angie18

de beror väll lite på hur stort de är ? och vad den som ska bära tycker blir ju en aning tyngre med bottenmaterial... när jag flyttade mitt hade jag kvar botten men de va för att de gick bra för dom som skulle bära det 😁

Anmäl
2018-08-26 14:22 #2 av: hejkomochhjälpmig

Ja, töm karet på allt, inklusive sanden. Akvarium är inte gjorda för att hålla för den belastningen du beskriver. Bär man det med sanden kvar i finns det risk för att det spricker. 

Anmäl
2018-08-26 14:56 #3 av: Galaxy86

Tack 😀

Anmäl
2018-08-26 23:09 #4 av: Rovfisk

Är lite inne på samma spår som #2. Visst kan man bära/flytta akvariumet med sand, men det är stor risk att botten spricker. Så jag rekomenderar att du tömmer hela karet.

*Sajtvärd på Akvariefisk, Reptiler, Crested gecko,Autism och Anhöriga.
*Arrangör Sundsvalls terariemässa - STM (reptil.hemsida24.se)

Anmäl
2018-08-27 06:05 #5 av: Galaxy86

Tack 😀

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.