Annons:
Etikettberättelser-bilder-bildtrådar
Läst 1423 ggr
Alina_March
2018-08-19 13:27

Nya akvariet.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Igår var jag lite utanför Åbo (Finland) med min vän för att shoppa lite möbler och hämta hem ett större akvarium till mina guldfiskar. Hade tidigare i veckan kollat ut ett på Tori Finlands motsvarighet till blocket. Vi var och hämtade det och trodde att vi skulle missa färjan då han som haft det bara babblade på om allt som kom med och visade he man skulle använda ditt och datt. Han var väldigt insatt i sin sak och jag lade märke till att nog kanske inte alls ville sälja det men han hade gjort en deal med sin fru. Vi hann med färjan som tur va och efter några om och men så satt akvariet på plats. I detta akvarium hade han haft ett Eheim Ecco 2233 externt filter och jag har aldrig använt mig av ett sånt, redan innan vi åkte hade mannen stigit sönder en del på ena slangen. Nå väl hemma så krånglade och lät filtret som en traktor och i mina försök att fixa det så gick den sönder.. En liten del i handtaget gick sönder så nu måste jag då säkert beställa nya delar. Sen har jag en fråga: vad är detta för monster fiskar, gigantiska pansarmalar? Fanns 3st i detta akvarium men jag är osäker på om jag verkligen vill/ska behålla dem alla. Men överlag är jag jätte nöjd och nu har jag ett fint 250l till mina guldfiskar.

Annons:
raichu
2018-08-19 14:32
#1

Då både malarna och skalaren vill ha varmare vatten än slöjor så skulle jag inte behålla de om det är slöjor du vill satsa på.

Alina_March
2018-08-19 15:07
#2

Jo, jag hade tänkt behålla slöjorna och göra mig av med makarna och scalern men kände att tills jag hittat hem till dem så får dom bo där. Så jag har rätt i att det är pansarmalar?

PeG
2018-08-19 16:03
#3

Bilder?

raichu
2018-08-19 16:38
#4

Inte pansarmal som i Corydoras, men de brukar kallas för långsträckt pansarmal eller bara långsträckt mal.

Alina_March
2018-08-19 18:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#5

#3 bilderna finns i inlägget. Men kan lägga till en här;

Draken
2018-08-19 18:37
#6

Ja det är långsträckta pansarmalar. Mycket fredliga och aktiva fiskar. Hade du bott närmare så hade jag tagit dem direkt ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
PeG
2018-08-19 18:54
#7

Jag ser dem inte av någon anledning men jag antar att det är hos mig det strular….

Alina_March
2018-08-19 19:49
#8

#6 var bor du då? Brukar ibland vara till svenska sidan men då beror det på var någonstans du bor. Dock har jag ju blivit lite charmerad av dom :/

Draken
2018-08-21 10:05
#9

Bor i Sundsvall, så det är lite långt ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Alina_March
2018-08-21 22:38
#10

Äsh! :(

Upp till toppen
Annons: