Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (15) Senaste inläggen

Akvarieteknik (Pumpar,filter,belysning etc) Auktioner / träffar / aktiviteter Annonser Alger Allmänt Artbeskrivningar Berättelser Bilder Butiker och länkar Centralamerikanska ciklider Dammar Förlossning /BB/ barnkammare Foder Inredning (Stenar, rötter mm) Labyrintfisk Levandefödare Lekar Malar Malawi/Tanganyikaciklider Nybörjarhörnan O.T Off topic och lekar Projekt / DIY Reptilhörnan (Ödlor, sköldpaddor, grodor mfl.) Räkor, snäckor, amfibier m.fl Regnbågsfiskar Sydamerikanska ciklider Sjukdomar Salt- och bräckvatten Slöjstjärt, Koi och Guldfisk Tetror Tävlingar Vattenvärden Vilken fisk ? Växter Årstidsfisk / Killis Övriga ciklider Övriga karpfiskar Övriga fiskar
Förlossning /BB/ barnkammare

Mina första scalarer

2018-08-18 19:43 #0 av: Tassens

Jag lyckades av ca 150 ägg få 3 (!) scalarer att överleva i min första kull 😁👌 Nu inväntar jag med spänning på mitt nästa par. Spännande att mixa färger. Här är en bild på min lilla scalare. En mix av rödhuvad marmorscalar och en pterophullym (randig) 😊 Dessa är ca 3cm och 3 månader nu.

Anmäl
2018-08-18 19:44 #1 av: Tassens

Anmäl
2018-08-18 19:44 #2 av: Tassens

En till ☺

Anmäl
2018-08-18 20:20 #3 av: Lillyrod

Scalarer är underbara fiskar. Tyvärr har jag inget kar nu som jag kan ha dem i.

Anmäl
2018-08-18 22:00 #4 av: Tassens

#3 Ja mina absoluta favoriter så de finns i alla mina (3) olika akvarium 😊

Anmäl
2018-08-18 22:04 #5 av: Maleficum

Scalarer är fantastiska! Har dock två honor så ingen chans till småttingar tyvärr :( (dem funkar så bra ihop så vill inte riskera bråk med att byta ut en eller skaffa två till).

Hemsida
Deviantart, foton, teckningar och målningar
Instagram

Anmäl
2018-08-19 09:25 #6 av: Rovfisk

Grattis :) De ser jättefina ut i kropp och fenor Glad

*Sajtvärd på Akvariefisk, Reptiler, Crested gecko,Autism och Anhöriga.
*Arrangör Sundsvalls terariemässa - STM (reptil.hemsida24.se)

Anmäl