Annons:
Etikettsjukdomar
Läst 1206 ggr
Alina_March
2018-08-05 23:57

Är min Ancistrus sjuk?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hittade min stackars lilla Städfisk på bottnen med super svälld mage. Nu är frågan e den sjuk eller har den bebisar? Är tyvärr väldigt okunnig om dessa fiskar.

Annons:
Lojs
2018-08-06 09:47
#1

Ser inte alls bra ut tycker jag, har aldrig sett en romstinn vara så tjock. Testa att mata med ärtor, det kan hjälpa mot förstoppning.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Alina_March
2018-08-06 14:50
#2

Ok, tack för tipset. blev igår lite orolig så jag tog ut den å la den i egen burk tills jag fått svar. Vet inte om de syns men hon har en röd prick nere mot stjärtfenan.. De ser ut som att något är på väg ut :/

Alina_March
2018-08-06 16:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#3

Såhär såg den ut nu då jag kom hem från jobb, tycker det ser dåligt ut. Vill inte att den lider om så är fallet skulle det kännas bättre att avsluta det.

Lojs
2018-08-06 16:14
#4

Jag hade avlivat den. =( Ser ut som en del av tarmen eller liknande trillat ut. Beklagar!

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Alina_March
2018-08-06 22:51
#5

Tack #4 Den har fått gå vidare nu.. Orolig över dom andra fiskarna men hittills ser det ut som att dom är okej. Tråkigt då sånt här ska hända! Jag tycker inte att dessa fiskar är så vackra men dom har varit med ända sedan jag började med denna hobby :(

molam
2018-08-07 10:26
#6

Aj aj, hade en Mal med samma problem för mååånga år sedan, det finns inte så mycket man kan göra och den lider, så den skulle ha dött hur det än blev men till nästa gång skulle jag avliva den innan den självdör (vet inte riktigt vad som hände nu men)

Om jag minns rätt så var en en förstoppning som hade gått så långt att Malen började pressa ur tarmen i ett försök att bajsa.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Alina_March
2018-08-07 22:28
#7

Tack för svar då vet om det skulle hända igen, så synd och nu då jag vet vad det är så blir jag så otroligt ledsen! :(

Upp till toppen
Annons: