Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (15) Senaste inläggen

Akvarieteknik (Pumpar,filter,belysning etc) Auktioner / träffar / aktiviteter Annonser Alger Allmänt Artbeskrivningar Berättelser Bilder Butiker och länkar Centralamerikanska ciklider Dammar Förlossning /BB/ barnkammare Foder Inredning (Stenar, rötter mm) Labyrintfisk Levandefödare Lekar Malar Malawi/Tanganyikaciklider Nybörjarhörnan O.T Off topic och lekar Projekt / DIY Reptilhörnan (Ödlor, sköldpaddor, grodor mfl.) Räkor, snäckor, amfibier m.fl Regnbågsfiskar Sydamerikanska ciklider Sjukdomar Salt- och bräckvatten Slöjstjärt, Koi och Guldfisk Tetror Tävlingar Vattenvärden Vilken fisk ? Växter Årstidsfisk / Killis Övriga ciklider Övriga karpfiskar Övriga fiskar
Allmänt

Tips på färgrann fisk/ciklider till ett Juwel rio 180 L

2018-08-03 22:22 #0 av: kuhlimannen

Någon som har några bra förslag vad man kan ha för fisk/ciklid som skulle passa i ett Juwel Rio180 liter ?
Är ute efter något med fin färg och som är relativt fredliga av sig. Tänker mig något som liknar Jordätare/Geophagus?

Dock inga Dvärgciklider eller fjärilsciklider!

Anmäl
2018-08-04 08:30 #1 av: C.D

Letrinops red cap en vacker fisk tycker jag

Anmäl
2018-08-04 10:07 #2 av: Rovfisk

De flesta Jordätare kräver större än 180 liter tyvärr.

Har du tittat på regnbågsfiskarna ?

*Sajtvärd på Akvariefisk, Reptiler, Crested gecko,Autism och Anhöriga.
*Arrangör Sundsvalls terariemässa - STM (reptil.hemsida24.se)

Anmäl
2018-08-04 13:26 #3 av: kuhlimannen

Nae regnbågsfiskarna är nog inget för mig..
Har sökt lite och är lite inne på Biotoma Cupido eller Thorichthys ellioti

Anmäl
2018-08-04 18:30 #4 av: molam

#3 Om jag inte missminner mig så är det inte ovanligt att elliotin kan bli rätt ilsken av sig.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus och Autism ifokus

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.