Annons:
Etikettövrigt
Läst 898 ggr
Körsbärstilda
7/30/18, 7:20 PM

Tips på fiskar

Någon som har tips på färgglada fiskar till 60 liters akvarium?

Annons:
raichu
7/30/18, 7:43 PM
#1

Har du fisk sedan tidigare?

PeG
7/30/18, 8:39 PM
#2

Neon eller möjligen kardinaltetror. Guppy eller endlerhannar.

molam
7/30/18, 10:13 PM
#3

Killifiskar såklart =)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

raichu
7/30/18, 10:37 PM
#4

#2&3 Har ni tänkt på att TS kanske kan ha fisk eller annan form av invånare som det ni föreslår funkar dåligt med?

molam
7/30/18, 10:59 PM
#5

#4 Eftersom TS vill har tips på färgglada fiskar till 60l så tippar jag på att TS inte har nå fiskar där i, särskillt eftersom Det inte står nått om andra fiskar.

Och TS frågar om tips på färgglada fiskar till 60l, Så Ts kanske bara undrar vad för fiskar man kan ha i 60l, och inte ens har ett akvarium ännu.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

raichu
7/30/18, 11:08 PM
#6

#5 Att tippa på något har jag lärt mig kan göra mycket mer skada än att vara säker, inte alla kollar upp tipsen eller hör sig för fall de tipsen fungerar med vad de eventuellt redan har.

Annons:
PeG
7/31/18, 12:17 AM
#7

Alla fiskar passar inte med varandra och inte heller under alla förhållanden. Att däremot inte komma med några förslag alls är inte heller till någon nytta. Generellt gäller att det är en bra idé när man planerar ett akvarium att först bestämma sig för huvudnumret dvs din favoritfisk/snäcka/räka/växt och sedan matcha denna med eventuella andra fiskar eller djur.

raichu
7/31/18, 8:53 AM
#8

Förslag kan man komma med när man vet hur landet ligger och då mycket mer passande förslag som inte riskerar att föra med sig otrevliga överraskningar för den som inte läser på om sina förslagna fiskar.

Körsbärstilda
7/31/18, 9:22 AM
#9

De jag har i akvariet idag är körsbärsräkor Ville endast ha lite förslag som jag sedan kan studera vidare på

Draken
7/31/18, 11:08 AM
#10

Guppy eller endlers :) Om du bara har hanar så blir de inte så många heller ;)

Även Killies är snygga, men det finns vissa av de arterna som är lite rovgiriga, och då lever räkorna farligt.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Lillyrod
7/31/18, 5:46 PM
#11

Jag har dvärgcorydoras ihop med mina räkor. Corydoras Hastatus rör inte räkorna, inte ens de små vad jag har sett. De simmar mer som tetror än som corydoras så de är överallt i karet och simmar men äter på botten. 

Det finns fler små än bara Hastatus att välja på bland dvärgcorydoras : )

raichu
7/31/18, 9:31 PM
#12

Kolglödstetror är trevliga.

Du har även samtliga arter ur boraras släktet bla min favorit boraras naveus även kallad jordgubbsrasboran, hanar i lekdräkt är en väldigt trevlig och rolig syn. 🙂

Upp till toppen
Annons: