Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (14) Senaste inläggen Akvarieteknik (Pumpar,filter,belysning etc) Auktioner / träffar / aktiviteter Annonser Alger Allmänt Artbeskrivningar Berättelser Bilder Butiker och länkar Centralamerikanska ciklider Dammar Förlossning /BB/ barnkammare Foder Inredning (Stenar, rötter mm)

Labyrintfisk Levandefödare Lekar Malar Malawi/Tanganyikaciklider Nybörjarhörnan O.T Off topic och lekar Projekt / DIY Reptilhörnan (Ödlor, sköldpaddor, grodor mfl.) Räkor, snäckor, amfibier m.fl Regnbågsfiskar Sydamerikanska ciklider Sjukdomar Salt- och bräckvatten Slöjstjärt, Koi och Guldfisk Tetror Tävlingar Vattenvärden Vilken fisk ? Växter Årstidsfisk / Killis Övriga ciklider Övriga karpfiskar Övriga fiskar
Inredning (Stenar, rötter mm)

solfilm insidan eller utsidan?

2018-07-29 20:34 #0 av: angie18

jag tänkte ha solfilm på akvariet på baksidan ev. på sidorna.. funkar det att ha filmen på insidan eller sätter man de på utsidan?

Anmäl
2018-07-29 20:47 #1 av: ROBBAN68

Då jag tror att vanlig solskyddfilm til bilar innehåller massa olika kemikalier  som gör att det fäster på glaset. så torde det vara lämpligt att sätta dem på utsidan av akvariet. Det skulle jag göra i alla fall. Dessutom lägger man ju filmen oftast med vatten, som man sen skrapat bort med gummiskrapa så filmen fäster bra. Och hur filmen sen skulle bete sej om den ligger ständigt i vatten kan jag bara gissa.

MVH//Robert C

Anmäl
2018-07-29 20:52 #2 av: angie18

tack för svar😊de va lite så jag tänkte oxå att de lär innheålla kemikalier som kanske inte är så bra för dom kommande invånarna

Anmäl
2018-07-30 00:05 #3 av: Rovfisk

Bakgrunder av solfilm eller planchbakgrunder sätter man alltid på utsidan 🙂

Lycka till med karet och visa gärna bilder sedan. Vi gillar bilder 😊

*Sajtvärd på Akvariefisk, Reptiler och Autism

*Medarbetare på Leopardgecko

Anmäl
2018-07-30 00:20 #4 av: angie18

toppen tack för svar😊absolut lägger in bilder sen😍

Anmäl
2018-07-30 04:13 #5 av: ROBBAN68

Kan väl visa min burk som jag byggde själ, där är bakgrunden en blå färg som jag helt enkelt målade på utsidan av glaset. Det gav ett bra djup  i akvariet så man fick känslan av att det var hur långt som helst.

MVH//Robert C

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.