Annons:
Etikettvilken-fisk
Läst 821 ggr
Majeas
7/11/18, 9:07 PM

Vad är detta för fiskar?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Frågar åt en vän som hämtade ett akvarium igår och fick med fiskar men vi är osäkra på vad det är för fiskar? Dem hade det väldigt skitig, inget ljus osv när hon hämtade dem och sa att de hade blivit mer färgglada idag så hon skickade dessa bilderna nu och tänkte att jag kan nog få svar här :)

Don't trust everything you see. Even salt looks like sugar.

Annons:
PeG
7/11/18, 11:38 PM
#1

Zebraciklider

PeG
7/11/18, 11:44 PM
#2

Vackra fiskar som förökar sig snabbare än guppys. De är också lite stökiga precis som många andra ciklider i den här storleken. Jag gillar dem men om man inte har dem med andra fiskar som kan äta yngel så får man snabbt många.

Draken
7/12/18, 12:57 PM
#3

Vill också påtala att de är otroligt duktiga yngelvårdare. Hade ett par i mitt stora (rovkar) och det var ungefär 10-15 yngel som överlevde och växte till i det karet, dä'r det även finns glupska ,större, ciklider , fengäddor och channor.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

kallepudas
7/12/18, 1:14 PM
#4

Trevlig fisk att se men nackdelarna är desto fler och det är att dom förökar sig värsta ogräset och väldigt svåra att bli av med för det finns ingen direkt marknad för dessa.

Bortsett från nackdelarna så är det en fin ciklid och dom är som rovfisk skrev riktigt bra på sin yngelvård.

Upp till toppen
Annons: