Annons:
Etikettreptilhörnan
Läst 1062 ggr
Ceasar_Zelda
2018-07-11 15:57

Dvärgklogrodor

Hej! Jag har 4 st dvärgklogrodor sen innan men måste nu "gå ner" i akvariestorlek (Har för närvarande 112 L). Jag har köpt ett Eheim Aquastyle 35 L som jag tänkte skulle vara bra då det ändå är bra med bottenyta för att vara ett mindre akvarium. Annars brukar de ju vara så höga. Men nu blev jag ändå fundersam på om det är tillräckligt stort till grodorna? Det kommer vara grodorna däri och lite malaysiska snäckor samt helenor.

Annons:
usvead
2018-07-12 07:27
#1

Hur är måtten på ditt 35 L? 

De simmar ju inte så mycket mer än upp till ytan för att hämta luft så måttet på botten är nog mera viktigt än antalet liter även om volymen också spelar roll eftersom en del går bort när man stoppar i inredning mm. 

Skiljer det inte så mycket mellan ex. 63 L / 54 L och ditt 35 L vad det gäller bottenytan så skulle jag satsa på någon av de större. Det blir ju också lättare att underhålla när man går upp i antal liter.

Ceasar_Zelda
2018-07-12 11:43
#2

Det är 31x31 i bottenstorlek och 36 i höjd. Tänkte att eftersom dvärgklogrodor inte ska ha så hög vattennivå (typ 30 -40 cm) så var det bra mått.

usvead
2018-07-13 09:17
#3

Jag skulle inte ha dvärgklogrodor i ett kar med de måtten, men det är min åsikt 🙂

Upp till toppen
Annons: