Annons:
Etikettakvarieteknik-pumpar-filter-belysning-etc
Läst 926 ggr
Mateoz
2018-07-07 19:19

shimsa akvarium

Hej! Är påväg att starta upp mitt 350 liters juwel rio men har ett problem. Provfyllde karet igår och märkte då att det fanns en liten glipa i ena hörnet där man kunde stoppa in en bit av ett spelkort. Detta oroade mig så frågade dem i akvarielagret och enligt dem borde detta inte vara något problem. Kom sedan hem, tömde akvariet på vatten och började testa shimsa med plastkort. Det är en glipa i ena sidan av akvariet som syns när det är tomt, testade stoppa i några plastkort under möbeln och glipan verkade minska. Känner mig dock väldigt osäker på dehär med shimsa osv, men antar att det är bättre att jag shimsar då det verkar hjälpa mot glipan när akvariet är tomt på vatten? Bifogar bild på glipan när akvariet är fyllt. Sorry om jag krånglar mycket men är väldigt nojjig över det här. Råd tas tacksamt emot. Tack på förhand!

Annons:
Mateoz
2018-07-07 19:22
#1

Lillyrod
2018-07-07 20:07
#2

Det finns alltså en glipa även när det är tryck av vattnet? När det är tomt kan det ibland se lite konstigt ut iallafall när det gäller ramkar. Lite svårt att se på din bild (liten) vilken typ av kar det är.

Mateoz
2018-07-07 20:10
#3

Tack, det är ett juwel med plastram. Glipan finns när den är fylld. Har shimsat lite och glipan finns kvar men den är väldigt minimal. Ska nog börja fylla det nu och hoppas på det bästa

Draken
2018-07-09 14:36
#4

Fyll akvariumet och låt det stå några dagar. lägg något under, så du lätt kan se om det sipprar eller läcker vatten :)

Lycka till :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mateoz
2018-07-09 22:54
#5

Tack! Akvariet är igång nu, har frågat runt och verkar som att flera verkar vara med om samma sak utan några problem så får väl hoppas på det bästa :).

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Draken
2018-07-10 09:38
#7

Hoppas att det inte är några problem :D

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: