Annons:
Etikettprojekt-diy
Läst 1557 ggr
[LAVA2.0]
2018-06-16 00:13

LAVA2.0's projekt hörna

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej på er! Här tänkte jag att jag ska samla alla mina projekt, så att ni får följa med på lite vad som händer på den akvaristiska fronten här hemma. Nu när gnistan inombords börjar komma tillbaka och jag återigen vill starta upp min hobby, så lär det kunna bli en hel del projekt också. Jag har några planer och funderingar som jag roterar runt i huvudet, men inget är riktigt bestämt. Men jag börjar smått i alla fall och på söndag får jag hem ett litet kar på 54L tror jag det va. Det är ett kar som min systerson har haft och det är klart grabben ska ha lite sommar pengar, så jag köpte det av honom. Vad jag ska ha där i vet jag inte, funderar på räkor. Eller har ni några andra förslag? Om jag ska ha räkor, vilket bottetsubstrat kan jag använda mig av då? Har för mig att det ska finnas något som är extra bra för just räkor.

Annons:
Draken
2018-06-16 09:59
#1

Soil är väl ddet de säger är bäst för räkor, men det är ganskaa dyrt, och jag (personliogen) tycker inte om soil.

Jag har Julas blästersand i mina burkar, även där jag har räkor, och det fungerar bra tycker jag.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Lillyrod
2018-06-16 10:32
#2

Det beror på vilka räkor man ska ha. Om man väljer de sorter som kräver väldigt lågt PH så bör man ha soil annars är det svårt att hålla PH på rätt nivå. 

Vanliga neocaridina går bra med sand : )

[LAVA2.0]
2018-06-16 17:16
#3

Då blir det soil i dom små karen där det ska va räkor. Jag har inte bestämt ännu vilka räkor det blir, men en sak i taget ;) Ska skynda långsamt och ta det i den takten det tar för att få det så bra som möjligt :)

Lillyrod
2018-06-16 17:36
#4

Vänta med inredning i karen tills du bestämt vem som ska bo där. Risken finns ju att du med soil får för lågt pH för de räkor som till slut flyttar in. 

Man ska alltid bestämma invånare först för att sedan fixa inredningen så att det passar dem. 

Det ska bli roligt att se hur det blir sen : )

[LAVA2.0]
2018-06-16 19:12
#5

Jag vet mer i mina planer än vad som sägs här, så soil kommer det att bli. Jag vet hur saker o ting går till efter 15år med akvarium 😉

Lillyrod
2018-06-16 19:43
#6

Om du bara säger hälften är det väldigt svårt för medlemmar här att hjälpa till. 

Fullärd blir man aldrig. Bara så du vet : ) 

Har något mer än 15 år men tar gärna hjälp när det behövs ; )

Annons:
[LAVA2.0]
2018-06-16 20:33
#7

Man blir inte förvånad på alla dessa forum, alltid samma dryga svar. Och då spelar det ingen roll vad man säger eller frågar. Men rötägg kryllar det av på alla forum.

Denarau
2018-06-16 21:29
#8

Finns inga rötägg eller dryga svar på detta forum, bara ett gäng glada akvarister som hjälper varandra sågott som det går! Det är tråkigt att du upplever det så, men förvänta dig inte mer om du själv har en tråkig attityd. Välkommen till forumet btw!

Upp till toppen
Annons: