Annons:
Etikettlevandefödare
Läst 1728 ggr
Desilita
2018-06-13 23:11

Behöver tips angående livsbärare!

Hej alla!
Jag kommer inom två månader uppgradera mitt lilla 32 liters akvarium med endlers till ett 90-120liters. 
Till detta vill jag ha lite andra roliga livsbärare. Jag har googlat rundor i evigheter men det jag får upp är bara standard, dvs endlers, guppys, mollies, Svärdbärare och platys. Jag vet att där finns massvis av andra livsbärare därute så tänkte att denna sidan är perfekt för o fråga om tips på arter och era erfarenheter med dessa.

Det jag helst skulle vilja ha är fiskar som är runt guppys/endlers storlek och de ska självklart gå ihop med mina endlers och räkor jag har nu i alla fall.

Annons:
Hageraset
2018-06-13 23:30
#1

http://www.tfhmagazine.com/details/articles/7-forgotten-livebearers-full-article.htm här finns det fler levandefödare, det är visserligen på engelska men.. 😐🙂

C.D
2018-06-14 08:09
#2

Nomorehampus finns det någon halvnäbb som heter, det är en asiatisk ungfödare. Ameca splendens ser ut som typ en Molly nästan. Är lite osäker på stavning 😃

raichu
2018-06-14 11:55
#3

Dvärgtandkarp finns.

Om du söker på mig så kommer du att hitta min tråd på mina akvarier, i mitt 250l har jag lite som blir i samma storlek som Guppy.

Draken
2018-06-15 12:49
#4

Det finns en hel del du kan ha i ett 120 liters akvarium. Det finns olika levandefödare, det finns vissa dvärgciklider, Gurami etc.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: