Annons:
Etikettallmänt
Läst 1001 ggr
Galaxy86
2018-06-07 20:01

En Guppy dog

En Guppy pojke dog idag fina Ruby. Såg ingel fel. 😢

Pokemon hundar och konst

Annons:
PeG
2018-06-07 20:19
#1

Guppys lever inte alltid speciellt länge. Särskilt de som kommer direkt från zoo butiken/uppfödaren tenderar att vara relativt känsliga. Om du fått yngel så klarar de sig oftast bättre.

Galaxy86
2018-06-07 21:57
#2

Ok. Han va ju butik. Och han babys så hoppas de lever längre

Pokemon hundar och konst

molam
2018-06-08 10:34
#3

Butiksguppy blir sällan långlivande, avkommorna är det man får satsa på =)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Lojs
2018-06-08 14:21
#4

Jag köpte fem guppyhonor i butik för ett par månader sedan, en av dem lever fortfarande… Alla andra invånare i karet är pigga och glada. Som sagt, butiksguppy är ofta inte så tåliga, även om man har tur ibland.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Draken
2018-06-09 10:34
#5

Butiksguppy lever inte alls länge. Jag brukar göra som så, hittar jag Guppy som är jättefina, så man riktigt känner "vill ha" då köper jag (gärna gravida honor om det finns) och när jag då kommer hem, får de gå ensamma i ett akvarium. Eftersom de oftast brukar avlida direkt efter en förlossning, så spar jag ynglen i akvariumet där de föddes, sen flyttar jag över dem till huvudkaret, när de har vuxit på sig.

Samma om det är hanar, köper båda könen och sätter ihop dem tills det har blivit yngel. På så vis är det större möjlighet att jag får just den färgen, eller fenformen eller vad det nu var jag fastnade för, och avkommorna klarar sig betydligt bättre än föräldradjuren.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Galaxy86
2018-06-10 10:21
#6

Har många barn så behöver inte köpa i butiken

Pokemon hundar och konst

Annons:
Upp till toppen
Annons: