Annons:
Etikettförlossning-bb-barnkammare
Läst 2032 ggr
Tassens
5/19/18, 9:26 PM

Scalare ägg..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min första kull.. är äggen befruktade. Ska lägga in två bilder. En från igår och en från idag 🤔

Annons:
Tassens
5/19/18, 9:27 PM
#1

Idag..

Tassens
5/19/18, 9:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2
Draken
5/20/18, 11:58 AM
#3

De genomskinliga är befruktade men inte de vita. Föräldrarna brukar vara duktiga att plocka bort "dålig" rom.

Lycka till :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
5/21/18, 9:16 AM
#4

PRecis som ofan skriver så är dom genomskinliga befruktade, dom vita är till och med mögliga, men precis som skrivet så brukar föräldrar vara duktiga på att städa bort dom dåliga äggen.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Tassens
5/22/18, 5:14 PM
#5

Åh okej då vet jag. Tyvärr var äggen borta 3 dagar senare. Får hoppas att de lägger nya ägg snart igen. Då tänkte jag byta akvarium på äggen för att skydda dem 🤔

Galaxy86
5/22/18, 6:28 PM
#6

Synd hoppas. Hoppas de kommer nya

Pokemon hundar och konst

Annons:
PeG
5/22/18, 6:30 PM
#7

Ciklider inklusive skalarer brukar enligt min erfarenhet ofta behöva ett par-tre försök innan de får till vården av rom och yngel. Dock så brukar de alltid försöka igen när de väl kommit igång och börjat leka.

Draken
5/24/18, 3:15 PM
#8

#5 Håller med #7 Scalarer behöver några gånger på sig för att lyckas. De kommer förmodligen lägga igen, men låt dem få en chans att klarar det själv. Det är ganska bökigt att kläcka rommen artificiellt och sen ta hand om ynglen. De kommer lyckas, förr eller senare.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: