Annons:
Etikettväxter
Läst 886 ggr
Loppelus
5/12/18, 1:30 PM

Felsökning

Mina cryptocoryne har börjat få gula blad, har jbl näringskulor och nitrivec. Vad kan va fel? Vad kan jag göra?

Djurälskare

Annons:
Lillyrod
5/12/18, 2:13 PM
#1

Nitrivec har ingenting med växter att göra : )

Har du nyligen köpt eller flyttat på din cryptocoryne? De är inte förtjusta i att bli flyttade utan kan tappa bladen. Har man otur smälter de ner helt men om man låter dem vara så växer de upp igen och när de väl börjar växa brukar det gå fort. 

Cryptocoryne bör alltid planteras där man tänkt att ha den för evigt eftersom de har så mycket emot att bli flyttade 😃

Loppelus
5/12/18, 5:55 PM
#2

Jo det vet jag, de har stått på samma ställe sen den 19 februari. Därför undrar jag.

Djurälskare

Lillyrod
5/12/18, 6:00 PM
#3

Har du ändrat något i karet? Bytt gödning, tillsatt något som inte var där förut? Crypto kan reagera på allt. Mina Wendtii smälte ner helt då jag bytte gödning en gång. De gillar inte förändringar av något slag men vissa gånger bryr de sig inte alls. Det är olika och man förstår inte varför.

Loppelus
5/12/18, 6:08 PM
#4

Enda förändringen är att jag tillsätter nitrivec vid vb. Kan det va det?

Djurälskare

Lillyrod
5/12/18, 6:29 PM
#5

Det kan det ju. Du behöver inte oroa dig för dem för de vänjer sig och växer igen. Det är bara tillfälligt.

Galaxy86
5/12/18, 6:33 PM
#6

Hade dem stora den smälte helt när jag flyttade tror det va vattnet. Nu trivs växterna,

Pokemon hundar och konst

Annons:
Loppelus
5/12/18, 6:38 PM
#7

Så bra. Var orolig att det va näringsbrist.

Djurälskare

Upp till toppen
Annons: