Annons:
Etikettfoder
Läst 926 ggr
PeG
2018-05-06 19:43

Olika frysfoder

Jag håller på att testa diverse olika frysfoder för att ge mina fiskar lite mer omväxling. Fiskarna är lite större tetror samt rödprickiga hantelciklider alla för tillfället 5-7 cm. Jag har inte rankat dem efter näringsvärdet utan bara efter hur de var att använda. Erfarenheter så här långt Cyclops - lite för små men efter ett par matningar förstod de att det var mat och började äta. Fiskarna ger bryr sig dock inte om de minsta cyclopsen och föredrar om det finns klumpar Vita mygg - populära men lite mosiga efter frysningen Svarta mygg - också populära men kanske lite mosigare efter frysningen jämfört med de vita Mysis - förpackningen innehöll framförallt relativt små mysis. Sannolikt populärast hittills och fiskarna letar efter mer mat en stund efter att det tagit slut. Också lite mosiga och bör sannolikt sköljas efter upptining. Dafnier - mindre populära än mygglarverna men åts upp. Lite större än cyclops och klassades som mat redan från början. Kvar i frysen finns vuxen artemia. Jag vill inte använda röda mygg pga allergirisken men tar gärna emot andra tips på lätttillgängligt foder. Jag matar också med en del frukt/grönsaker men det finns det andra trådar om.

Annons:
Galaxy86
2018-05-06 20:46
#1

Har bara testat röda och vita Mina fiskar gillar mest röda. Vita har jag bara hemma. Jag tål inte röda.

Pokemon hundar och konst

Lojs
2018-05-06 21:41
#2

Testa repashy om du inte gjort det, väldigt bra foder! Tror sorten jag har heter soilent green.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Cecilia.S
2018-05-07 08:38
#3

Brine shrimp är en klar favorit här hemma, det rekommenderar jag dig att testa 🙂

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

PeG
2018-05-07 18:13
#4

Har nu testat brine shrimp dvs vuxen artemia. De jag testade var berikade med vitlök och var populära hos fiskarna. Lagom stora för fiskar i 5-10cm klassen. Om vitlöken gör någon verklig skillnad vet jag inte.

Draken
2018-05-07 21:34
#5

jag använder fryst Krill i alla mina kar, fiskarna älskar det. Från minsta guppyynglet till jättemonstern på 40 cm :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

PeG
2018-05-07 22:52
#6

Blåvalar gillar ju krill så 40cm är fortfarande bara barnet. Får pröva det

Annons:
Galaxy86
2018-05-08 06:43
#7

Måste prova! Det lät kul.

Pokemon hundar och konst

Draken
2018-05-08 07:03
#8

Jag köper från Trollhättan. Har inte lyckats hitta någon annan som har just fryst krill. Men det kan ju finnas på fler ställen. Butikerna här har det inte i varje fall.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: