Annons:
Etikettakvarieteknik-pumpar-filter-belysning-etc
Läst 1221 ggr
Staempel
2018-05-02 21:40

Pump lagt av

Verkar som att pumpen i mitt akvarium lagt av… Det är en begagnad Juwel Bioflow One filter. Kramade ur filtret i söndags och var noga med att sätta tillabaka det på rätt plats. Det brumamde till samma kväll men verkade sen funka utan problem. Tyckte igår att det var lite dåligt tryck i den så lyfte ur och satte i pumpdelen idag. Funkade då normalt tills det brummade till igen och nu står den still.

Jag köpte akvariet med pump osv i början av året, fick med kvitto från förra ägaren, han hade köpt det nytt i augusti 2017.

Nån som har nån idé vad jag ska göra? Hur länge klarar sig fiskarna utan pump? Behövde verkligen inte detta nu…

Annons:
Cragan
2018-05-02 22:02
#1

går det att plocka ut impellern så testa det o kolla på magneten om det är alger där.
vet att på pumpen farsgubben hade i sitt akvarie så fick han plocka ut impellern och göra rent där lite då och då. (men det är även min totala kunskap om akvarier)

Staempel
2018-05-02 22:19
#2

#1 Hm vad är en impeller? XD Det har löst sig i alla fall, satt ett gäng posthornssnäckor som täppt till det hela :) Så nu funkar pumpen :D

Staempel
2018-05-02 22:40
#3

#1 Googlade "impeller" XD där var det lite skitigt och som sagt en del postisar. Så nu har jag ännu en anledning att rensa ur ett gäng såna och ge bort :P

Cragan
2018-05-03 06:46
#4

#4 hehe hade nog svarat om det inte hade varit för att jag var tvungen o gå ut med min blandras på piraya o lita allt möjligt annat som bits. aka valp

Draken
2018-05-03 08:52
#5

Jag har Bioflow i två av mina kar, och blir det stopp så är det oftast impellern som är full i boss eller alger. Mina har jag haft i 5 och 7 år, och de bara går och går :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Cecilia.S
2018-05-03 10:28
#6

Skönt att den kom igång igen 👍

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Annons:
Galaxy86
2018-05-03 19:19
#7

Hålle med skönt det ordnade sig 😀

Pokemon hundar och konst

Staempel
2018-05-04 21:36
#8

#4 Haft en piraya här med som nu är 3, saknar inte den tiden XD

Upp till toppen
Annons: