Annons:
Etikettakvarieteknik-pumpar-filter-belysning-etc
Läst 658 ggr
Galaxy86
2018-04-28 18:20

Reflektor juwel ? Bra?

Funderar på reflektorer till 240l Har 2 st lysrör 1. Fråga är det bra? 2. Behöver jag 2 st då eller? Till varje lysrör? Aldrig haft så jag vet inte 😀

Pokemon hundar och konst

Annons:
Cecilia.S
2018-04-28 20:02
#1

Jag har två reflektorer till mitt Juwel Rio 240, ett till vardera lysrör 🙂 Dom är väldigt enkla att montera och sköta om och kostar inte skjortan heller. Nedan skriver jag kortfattat om mina egna åsikter kring dessa.

Fördelar:

  • Ökar ljusstyrkan väldigt mycket eftersom att dom koncentrerar allt ljus från lysröret ner i karet, det lyser inte upp i plastlocket och går dessutom att vinkla precis dit du vill ha ljuset.
  • Det går att få till riktigt häftiga effekter om du t.ex. tycker om att ta kort, eftersom att lysrören kan vinkla ljuset på speciella sätt.
  • När du står och arbetar mer akvariet eller har locket uppe, samtidigt som lyset är på, så blir du inte bländad. Reflektorerna skärmar av ljuset och riktar det ned i akvariet, som skrivet ovan, och gör på så sätt också att du inte får det i ansiktet. Det tycker jag är väldigt skönt.
  • När dom blir skitiga och tappar en del av sin funktion så är de lätta att få av och tvätta/torka med en trasa.

Nackdelar:

  • Om reflektorerna är felvända eller sneda så kan dom förstöra mer än dom giver. På så sätt kan nämligen nästan allt ljus fokuseras på helt fel punkt, exempelvis bakväggen - och du får inte alls något ordentligt ljus som når ned till växterna. Det här är dock väldigt enkelt att ändra eftersom att dom bara går att vrida på lite lätt.

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Galaxy86
2018-04-28 20:05
#2

Tack :) har funderat länge men inte fattat. Känner att ljuset jag har når inte alltid. Så vill jag växterna ska få bättre :D

Pokemon hundar och konst

Galaxy86
2018-04-28 20:05
#3

tack för att de inte bländar :D

Pokemon hundar och konst

Galaxy86
2018-04-28 21:04
#4

Förlåt vilken storlek ? Tror passar 240l ?

Pokemon hundar och konst

Guppyn1
2018-04-28 23:51
#5

Galaxy86…….Hur många inlägg gör du egentligen på den är sidan:)) Alla inlägg är från dig( 99% )

Galaxy86
2018-04-28 23:57
#6

inget jag har tänkt på :D allt händer på en gång också :P

Förlåt  XD

Pokemon hundar och konst

Annons:
Lillyrod
2018-04-29 06:05
#7

#5 Det är jätteroligt att Galaxy86 är engagerad i sina fiskar och vill veta så mycket som möjligt. 

Fortsätt och gör trådar och fråga det du vill veta Galaxy86. Det är precis så som det ska vara 👍

Galaxy86
2018-04-29 07:11
#8

Har bestämt mig att jag vill lära mig mycket och att jag gillar denna sidan. Fråga hellre och lär mig noggrant. Har inget djurbutik i närheten

Pokemon hundar och konst

Upp till toppen
Annons: