Annons:
Etikettallmänt
Läst 2457 ggr
ThatPie
4/28/18, 12:23 PM

Bästa stället att köpa akvarium?

Hej!

Jag har börjat leta runt efter ett akvarium på ca 100 L, då chansen att jag skulle hitta ännu ett begagnat är ganska lågt. Men vet inte vart jag ska leta för att få bra kvalitet och för bästa priset? Det jag har är ett på 105L med aluminium kanter (silver) och skulle därför vilja ha ett likadant/liknande, då de ska ställas bredvid varandra och användas som bur till mina gerbiler (jag ska alltså inte ha fisk i det). Har kollat in ett som jag tror är en nyare modell av det jag har, vilket är Akwalands 105L aluminium akvarium, men så länge storleken är någorlunda det samma spelar det ingen roll vilket. Behöver inte heller någon "top" (vet inte vad de kallas) utan bara själva akvariet.

Kände att ni här har lite större koll när det kommer till akvarium och därför bästa stället att fråga.

Annons:
Taggeman
4/28/18, 12:57 PM
#1

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

ThatPie
4/28/18, 3:07 PM
#2

Vet om att hornbach har akvarium till rimliga priser, men de de har i sin webbshop är bara helglas och inte aluminium. Så undrade mer ifall någon visste något bra ställe som sålde sådana?

Draken
4/28/18, 3:41 PM
#3

Kolla Blocket eller i olika facebookgrupper, om du har FB. De brukar kunna ha begagnade akvarium i bra skick till bra priser.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Äppelsnäckan
4/28/18, 6:45 PM
#4

Varför är det inte rimligt att du skulle hitta ett till begagnat? Jag har köpt alla mina akvarier begagnade (bortsett från 17 liters-vasen) och alla har varit i bra skick. Är spekulant på ännu ett begagnat kar nu. Bara du kollar noga med säljaren att det är tätt och gärna testfyller det innan du åker och köper det. Som ovanstående säger, kolla blocket och Facebookgrupper.

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

ThatPie
4/28/18, 9:11 PM
#5

#4 det akvariet jag har är köpt via blocket, så tvivlar inte det minsta på att det går att hitta ett stort antal akvarier där. Och som jag sa i min original post så ska de inte användas till fisk och behöver därför inte vara tätt. Menade det mer som att chansen att jag skulle hitta ett som matchar/passar till det jag redan har är ganska låg. Detta då majoriteten av de akvarier jag sett utlagda aningen är alldeles för små eller stora eller inte är aluminium akvarier. Därför frågade jag ifall någon visste ett bra ställe är jag kunde hitta just denna typ av akvarier med lite större säkerhet över att jag hittar vad jag letar efter. Men även då jag efter någorlunda regelbunden koll inte hittat något begagnat.

Mysisa
4/28/18, 9:50 PM
#6

Antingen gör du en sökes annons lite här och där, bifoga gärna en bild på det akvarium du har och berätta att du vill ha ett liknande eller, ta reda på vilket akvarium du vill ha och gå in på närmaste djuraffär och fråga om dom kan beställa hem ett till dig.

minavitas.wix.com/kennel

Annons:
Mateoz
4/28/18, 9:57 PM
#7

Som #6 säger, gå till din lokala djuraffär och fråga om dem kan beställa hem ett sånt akwaland kar till dig. Oftast gör dem det :)

Galaxy86
4/29/18, 12:22 AM
#8

jag beställde mitt via djurbutik. SÅ det funkar utmärkt

Pokemon hundar och konst

habibiguppy
4/29/18, 10:47 PM
#9

Jag har ett 139 liters som jag vill bli av med om du är intresserad

habibiguppy
4/29/18, 10:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Bild på de finns även ställning med

Lillajag85
6/4/18, 6:07 AM
#11

Har du kvar karet? Vart bor du?

Denna kommentar har tagits bort.
Guppyn1
6/4/18, 12:57 PM
#13

Jag har ett 110L till salu i Karlstad. Det kommer täckglas med ljusarmatur med

Annons:
Upp till toppen
Annons: