Annons:
Etikettberättelser-bilder-bildtrådar
Läst 651 ggr
Peymr16
4/18/18, 6:48 PM

Min 100 l

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag har jag köpt en begagnat 100l kar. Den blir akvarium nr 5. Jag har alla kar i källare. I akvarium har jag några rötter en så länge, jag väntar på stora auktion i Örebro för att fylla på den med växter och fiskar. Imorgon ska jag åka och köpa sand från Jula.

Annons:
Lojs
4/18/18, 7:17 PM
#1

Vad skoj! Alltid roligt att sätta upp ett nytt kar! Är du sugen på något särskilt i Örebro?

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Peymr16
4/18/18, 7:30 PM
#2

Växter har jag ingen åning vad jag ska ha. Jag är inte så duktig på växter. Jag skulle uppskatta om du har några tips om växter. Än så länge har jag sikta in mig på corydoras Venezuela black, kanske pandas till min andra kar.

Peymr16
4/18/18, 7:35 PM
#3

Sandsnäckor också

Draken
4/18/18, 10:07 PM
#4

Vid uppstart är det jättebra med mycket snabbväxande växter. Hornsärv, vattenpest,polysperma,gälgräs etc.etc.

Ska bli spännande att se hur det blir i slutänden :D

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Peymr16
4/18/18, 10:31 PM
#5

#4 såna växter hade jag tänkt. Det ska bli jätte spännande :)

Lojs
4/19/18, 8:43 AM
#6

#2 Jag tycker det är svårt att tipsa om växter, jag kan bara de vanligaste och alla har ju olika smak. Mitt tips är att kolla på fastprisbordet i Örebro och så googla på växterna som finns när du är där, så du ser om de passar i ditt kar. =) 
Alltid mysigt med corysar, tycker de är bland de sötaste fiskarna man kan ha. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Annons:
molam
4/20/18, 2:15 PM
#7

Härligt med nya kar, har pygmepansarmalar i mitt (73 liter så kan inte ha större pansarmalar xD) akvarium, och dom är fantastisk söta =D precis som alla pansarmalar ^^ växter kan jag tyvärr inte hjälpa dig med är superdålig på växter jag med, men har 2 st riktigt söta i mitt kar, dom verkar trivas i nystartade kar, mina har suttit där för evigt xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Peymr16
4/20/18, 3:15 PM
#8

#7 Vad heter dom växterna du har?

Peymr16
4/20/18, 4:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#9

Lite uppdatering första invånare har flyttat in . 6 st Drottningrasbora. Har också flytta två st växter från en annan kar.

molam
4/20/18, 10:52 PM
#10

#8 har faktiskt ingen aning men ska kolla upp det =)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Peymr16
4/21/18, 5:05 PM
#11

Än så länge har jag 15 olika växter i min lista som jag ska köpa i Örebro. Och typ 10 olika fiskar :) . Efter den auktion kommer jag behöva en till akvarium tror jag

Draken
4/21/18, 6:33 PM
#12

#11 😂 Ja det brukar ofta bli så 😂

Kolla bara på mig. Innan helgen hade jag 6 akvarium igång, efter dagens och kvällens bravader, kommer jag ha 9 🤪

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Peymr16
4/21/18, 7:10 PM
#13

Jag tittar alltid på blocket om det finns akvarium. Jag måste köpa nån present till min sambo ifall att jag kommer med en till akvarium.

Annons:
Draken
4/22/18, 10:41 AM
#14

Blocket brukar ha bra pris på akvarium, beroende på var i landet man bor 🙂

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: