Annons:
Etikettallmänt
Läst 955 ggr
Galaxy86
2018-04-17 14:19

Plast slott dåligt?

Är på visa plast saker men vet inte om det e så bra? Ville ha typ en lite grotta till 54l. Tänkte mig typ ett slott men vet inte. Kanske roligare och bygga en grotta av riktiga stenar ?

Pokemon hundar och konst

Annons:
PeG
2018-04-17 15:24
#1

Om du köper inredning som är avsedd för akvariebruk och gärna från något av de lite större tillverkarna så bör det vara säkert. Personligen tycker jag att det är snyggare med natursten eller rötter. Något så enkelt som en blomkruka kan bli en villig och snygg grotta. Om du bygger egna grottor så tänk på att vissa fiskar kan gräva under inredningen och andra gillar att putta runt saker. Det är inte roligt om en grotta rasar och en sten krossar en glasruta eller en fisk.

Galaxy86
2018-04-17 18:11
#2

Fastnade lite för de som var självlysande.

Pokemon hundar och konst

Draken
2018-04-17 23:01
#3

Håller med #1 Jag skulle inte våga köra på något som inte är tillverkat för just akvariebruk. Jag har hört (är dock inte alls säker) att de "sjöälvlysande" eller neonfärgade grottor, slott etc som finns i akvariebutiker kan vara skdaligt för framförallt snäckor och räkor. Men som sagt, säker är jag inte, använder själv aldrig sådan inredning, jag bygger upp av rötter, växter och sten :)

Jag HAR ett jättestort skeppsvrak, som jag har haft i många år (har blivit erbjuden 12-1500 för det om jag vill sälja) Men det står uppepå ena akvariumet ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Galaxy86
2018-04-18 06:35
#4

Har liksom använt plast inte ens plastväxter Kanske kan man bygga roligt med hjälp av rötter och javamossa 😀

Pokemon hundar och konst

Cecilia.S
2018-04-18 07:34
#5

Så kul att du vill testa att bygga någonting eget med hjälp av rötter och javamossa! Jag tipsar varmt om att ävwn fästa javaormbunke på stora rötter. Javamossa på stenar kan också vara riktigt läckert :)

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

PeG
2018-04-18 09:53
#6

Jag har plastväxter i mitt stora akvarium då fiskarna äter alla riktiga växter inklusive anybias och Javamossa. Det har fungerat bra men de är av ett stort och välkänt mörke och avsedda för akvariebruk. Jag har sandsnäckor i akvariet som inte verkar påverkas.

Annons:
Upp till toppen
Annons: