Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (11) Senaste inläggen

Akvarieteknik (Pumpar,filter,belysning etc) Auktioner / träffar / aktiviteter Annonser Alger Allmänt Artbeskrivningar Berättelser Bilder Butiker och länkar Centralamerikanska ciklider Dammar Förlossning /BB/ barnkammare Foder Inredning (Stenar, rötter mm) Labyrintfisk Levandefödare Lekar Malar Malawi/Tanganyikaciklider Nybörjarhörnan O.T Off topic och lekar Projekt / DIY Reptilhörnan (Ödlor, sköldpaddor, grodor mfl.) Räkor, snäckor, amfibier m.fl Sydamerikanska ciklider Sjukdomar Salt- och bräckvatten Slöjstjärt, Koi och Guldfisk Tetror Tävlingar Vattenvärden Vilken fisk ? Växter Årstidsfisk / Killis Övriga ciklider Övriga karpfiskar Övriga fiskar
Allmänt

Vilka fiskar gillar banan?

2018-04-16 20:31 #0 av: Galaxy86

Testade banan för första gången! Testa för platt och guppy de åt det :p

Testade sedan neon tetrorna! haha. De kom först rusande ditt. Men spottade ut det lika fort haha! medan guppy ynglen åt så jätte kul ut. Så nä ingen hit :P

Anmäl
2018-04-16 20:36 #1 av: PeG

Mina hantelciklider och min ancistrus äter banan. De föredrar dock gröna ärtor eller broccoli om de får välja.

Anmäl
2018-04-16 20:40 #2 av: Galaxy86

vet att ärtor gillade vissa :D Tack broccoli har jag ej provat :P

Anmäl
2018-04-16 21:32 #3 av: PeG

Det finns en längre tråd om frukt till fiskar lite längre ner. Den har nog halkat över på nästa sida.

Anmäl
2018-04-17 08:49 #4 av: Cecilia.S

Så härligt att du vill berika dina fiskar med grönsaker! Precis som PeG skriver så har vi en artikel om grönsaker. Jag rekommenderar den varmt :)

https://akvariefisk.ifokus.se/articles/54766fba8e0e740673001ac1-mata-akvariefiskar-med-gronsaker

Medarbetare på Akvariefisk och RidsportBlomma Häst • Hund • Foto • Akvaristik

Anmäl
2018-04-17 13:15 #5 av: Rovfisk

Mina äppelsnäckor älskar banan GapskrattarMen de får inte ofta och när de får så är det pyttelite. Det blir så guckigt och slemmigt i vattnet av  banan Kräks

*Sajtvärd på akvariefisk i fokus.

*Sajtvärd på Amerikanska bilar i fokus

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.