Annons:
Etikettprojekt-diy
Läst 5633 ggr
Draken
4/15/18, 6:55 PM

Rovfisks projekt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu så, nu har det brunnit för tanta 🤪 Har idag köpt hem en hylla från Jula som skall bli akvarieställning för två 120 liters akvarium (75x40x40). Akvariumen är aluminiumkar från Dala zooline. (NEJ fiskarna på headerbilden skall INTE bo i karen ;) )

Jag har haft dessa två kar stående i förrådet i ungefär 1½år, nu har jag plockat fram dem och skall starta upp dem :)

Jag är inte helt säker på vad jag skall ha i karen, det enda jag vet säkert är att ett av ancistrusparen skall få flytta in i det ena tillsammans med 3 Kampfiskhonor som nu går i 240 litern.

Det andra skall mina Pandaguppys (2+2) få flytta in, och förhoppningsvis skall de också yngla av sig :) Kan bli nån räka eller snäcka där också :)

I den här tråden tänkte jag visa bilder på hur det fortskrider med projektet.

Det kommer bli uppbyggd med massa rötter och växter.Gott om gömställen för eventuella yngel :)

  Naturligtvis kommer jag även ha sand i dessa karen, och då blir det pr.automatik sandsnäckor i båda ;)

EDIT 21/4-18 : Tråden ändrades till en ren projekttråd. Jag har en hel dsel på gång nu, och förmodligen ett och annat i framtiden ;) Denna tråd kommer från och med nu, handla om de projekt jag  har för mig, både nu och i framtiden ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Draken
4/15/18, 7:01 PM
#1

Maken fick bygga ihop ställningen, för när det kommer till att bygga saker så har jag 10 tummar mitt i handen 😊

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
4/15/18, 7:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Det ligger stag tvärs över varje hyllplan för stadgan.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
4/15/18, 7:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Uppepå stagen och i spåren på hyllan ligger bottenplattan.  Bottenplattorna är av masonit och varje hyllplan klarar en vikt på 175 kg vardera :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
4/15/18, 7:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Hyllan är nu färdigbyggt och står på plats. Nu är det bara resten kvar ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
4/15/18, 7:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Jag har även varit duktig och spolat ren karen, de står i duschen just nmu för att torka riktigt ;)

Bakväggen och kortsidorna skall målas svarta, så det blir ombonat och fiskarna blir mindre stressad :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mateoz
4/15/18, 7:20 PM
#6

Vilket spännande projekt! Har själv tänkt över att använda dessa hyllor till akvarier, så blir kul att se hur dem funkar för er. Ser jättefint ut, lycka till!

Annons:
Draken
4/15/18, 7:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Köpte ju växter idag, hade en mycket bra bonus på Arken zoo ;)

Men eftersom karen inte är uppställda ännu, så fick jag släppa ner växterna, med krukor (de skall bort sedan när jag planterar i de nya) i 112 litern.

Det ser ganska rörigt ut i det karet just nu, men det verlar inte som Guppysarna eller räkor och snäckor har så mycket emot det 😂

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
4/15/18, 7:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Roten som skall vara i ett av karen ligger också placerat i detta kar, så det är ju rörigt värre just nu 🤪

Passade dock på att knäppa en bild, innan jag släppte ner växterna i karet 😛

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

usvead
4/15/18, 7:25 PM
#9

Verkar vara en stabil hylla men är masonit bra? Jag tänker på fukt och så….

Draken
4/15/18, 7:27 PM
#10

#6 Jag har kollat väldigt noga både med Julas produktansvarige och en snickare. Maken är själv byggingeniör i grunden, så har har räknat och kalkylerat, och enligt alla parter så ska hyllorna hålla för vikten :D

Jag kommer lägga upp bilder eftersom :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
4/15/18, 7:29 PM
#11

#9 Jag kommer ha täckplast liggande under akvariumen, för säkerhets skull. Även fast det sas att det lilla vatten som spills ut inte skulle ha någon betydelse :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
4/15/18, 7:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Jag hittade faktiskt ledremsor som jag skall använda som belysning, de fäster jag i "taket" på varje hyllplan där akvariumen står. Blir det otillsträckligt ljus, så får jag hitta en annan lösning. Men detta får duga nu från början, vem vet …Det kanske blir jättebra :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
4/15/18, 7:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Pumpar är också inhandlade idag. I det ena (där ancistrusen kommer gå) har jag ett kraftigare innerfilter. Jag har valt Aquaels innerfilter utan filterkammare. Detta för att det skall vara så yngel och räksäkert som möjligt :)

I det ena skall jag ha Aquael Turbofilter 1000. Det är det kraftigare filtret och det skall vara i karet där ancistrusen skall bo.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Draken
4/15/18, 7:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

I det andra blir det ett Aquael turbofilter 500.

(sorry, bilden blev lite  suddig såg jag nu)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

usvead
4/15/18, 8:40 PM
#15

#14 Har 500 filtren och är riktigt nöjd med de 🙂

Chinesecrestedlover
4/15/18, 10:10 PM
#16

Hej!

Intressant projekt, detta kommer jag följa med spänning 😃 Jag har också tummar mitt i handen (nästan i alla fall) och har därför funderat på någon liknande hylla till mina akvarier (och terrarier)…men orolig att det inte ska hålla osv. 

Men med tanke på denna tråd (och att ni räknat på det…jag och matte går inte ihop, haha) så kanske det skulle fungera? 

Det största akvariet jag har (som är tänkt att placeras i en hylla) är på 73 liter (ca 70x30x35 cm) sen är det ett 45 liter och ett 37 liter…möjligen något till litet. 

Det största terrariet (som jag ej har ännu men har tänkt skaffa) är 90x45x30 cm…sen skulle jag vilja få rum med terrarier på 60x45x30, 45x45x30, 30x30x30 och även ett 45x45x60 alternativt 90 cm högt (men det sistnämnda lär ju inte kunna stå i en hylla). 

Era akvarier är ju större än mitt största akvarium och terrarier borde ju inte väga mer…eller? Då kan jag kanske se mig om efter en liknande hylla. Jag har tyvärr ett väldigt begränsat utrymme att arbeta med, så det kanske blir svårt att hitta en hylla/hyllor som får plats…men hur stor är hyllan ni har? Länk? 

Ursäkta mitt babbel och att jag ställer frågor i din tråd, blev bara så glad att någon annan tänkt i samma banor som jag (och som förhoppnings är bättre på att räkna ut vad som håller än jag). Trött på att ha akvarierna på golvet och skulle vilja få till mitt lilla akvarie/terrarierum  på ett sätt som utnyttjar ytan bättre. 

Mvh/Chinesecrestedlover

Draken
4/15/18, 10:47 PM
#17

#15 Men vad bra att du har egen erfarenhet av filtret och tyckler det fungerar bra :D Jag är inte så bekant med just Aquaelfiltren, men han som jobbade i butiken idag (han är kunnig och vet vad han pratar om) rekomenderade dessa filter. Han sa att han skulle egentligen ha köpt den större modellen (turbofilter 1000) men eftersom jag skulle ha Guppy och räkor så trodde han att 500 skulle räcka. Det andra är ett aquaelfilter 1000, men den skall vara i akvariumet där jag skall ha Ancistrusen, så då blir det större bättre, det tyckte jag med :)

#16 Det är bara att fråga på om du funderar över något :) Tror inte det blir något problem med de kar du vill ha i hyllan =)  Man kan byugga upp till 5 hyllplan (jag har bara 4) och varje hyllplan klarar en vikt på 175 kg :)

Denna är det :)

https://www.jula.se/catalog/bygg-och-farg/forvaring/forvaringshyllor-lador/forvaringshyllor/forvaringshylla-666036/

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
4/15/18, 11:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Nu står karen på plats i hyllan. Det skall inredas på Tisdag :)

Imorron under dagen skall tre av sidorna på vardera akvarium målas svarta, det får maken göra när jag är på jobbet, det gjorde han gärna, (han är sjukpensionerad målaremästare, och håller på att klättra uppefter väggarna av leda på dagarna när ungarna är i skolan och jag jobbar, så han blev överlycklig 😂) så hade han något att göra under dagen.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
4/15/18, 11:13 PM
#19

Har gjort ren rutorna ordentligt nu, använde  ättika för att få bort kalkavlagringarna (det nedre karet). Tog in det i duschen igen efteråt och spolade med varmvatten för att få bort varje rest av ättikan.

Tror allt är borta, det luktar ingenting nu (ättika stinker ju nåt otroligt), men det är bra att det måste stå i åtminstone ett dygn innan jag inreder. Då hinner eventuella rester efter ättikan dunsta bort :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
4/15/18, 11:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Det är denna jag har glömt namnet på. Den är snabbväxande och skjuter iväg med raketfart, åtminstone i hörnan där moderplantan står ;)

3 påsar med växter följde med hem från butiken. Jag har även ansat och klippt i karen som redan är igång, och det jag har klippt av ligger i en hink med rent vatten (byter dagligen vatten i hinken) så jag har både hornsärv och en annan sort (har glömt namnet nu) 

Tänkte även plocka lite utlöpare på Vallisinerian som håller på att ta över 300 litern ;) Det är smalbladig.

Jag har även bredbladig (i stora karet), men tror inte det finns utlöpare på den ännu, men skall kolla det också :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Lojs
4/15/18, 11:56 PM
#21

Ska bli väldigt spännande att se hur det blir när det är klart! Jag har också ett sånt där turbofilter, tycker det funkar ok, men det är så högt för mitt kar, och då har det ändå lite för lite tryck för karet det bor i.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Galaxy86
4/16/18, 1:22 PM
#22

Wow 😍

Pokemon hundar och konst

Draken
4/16/18, 3:47 PM
#23

#21 Jag har ju aldrig haft aquael innerfilter tidigare, men jag har kollat runt lite och det fungerar tydligen ganska bra till de flesta kar :)  Ytterfilter har jag dock haft, jag hade ett aquael i 520 litern som jag sålde bort när jag fick det nya, och det filtret var jag mycket nöjd med :)
jag längtar tills imorron när jag skall inreda och eventuellt starta upp dem. Slutar kl. 21.30 ikväll, så jag tror inte jag kommer orka när jag kommer hem.

#22 🙂

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
4/17/18, 1:05 PM
#24

Står lite io stiltje just nu. Var tvungen att måla om bakrutan på det ena. Hade för brottomt och ville måla andra lagret innan det första var torrt …men maken kommer fixa det ikväll när jag är på jobbet 😊

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
4/18/18, 10:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Nu är båda akvariumen målade på baksidan och på ena kortsidan :D Nu skall det få stå och torka tills imorron, sen skall jag börja inreda, kanske fylla, imorron kväll när jag kommer hem från jobbet :D  (Bild där de är omålade i #18)

Jag skall naturligtvis göra ren dem innan jag startar upp dem ;) Trodde jag hade fått bort alla kalkavlagringar på rutan, men det hade jag tydliogen inte. Karet (det nedre) har fått en ny omgång med ättikaskurning och ordentlig avsköljning. Så jag hoppas jag har fått bort allt nu.

(ignorera påsarna med akvarieprylar som ligger på golvet till höger på bilden 😊)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

usvead
4/19/18, 5:30 AM
#26

Spännande att se hur du tänker inreda 🙂

Du tror inte det blir trångt att komma åt att dona och fixa i karen?

Staempel
4/19/18, 11:36 AM
#27

Oh nåt sånt här skulle jag också vilja ha :D Följer med spänning!

Annons:
Draken
4/19/18, 4:38 PM
#28

#26 Jag vet hur jag vill ha det inrett, men jag vet också med mig att det kommer inte bli som jag vill….det blir det aldrig 😛

Jo, det undre blir trångt, men det övre blir enkelt. Jag kan lyfta "taket" för att komma åt i karet 😃

#27 Håll koll under kvällen och morrondagen 😎

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
4/19/18, 10:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

Ett blev klart, och naturligtvis inte som jag hade tänkt ;)

Mer växter skall i, och imorron skall jag flytta de första fiskarna 🙂

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

usvead
4/20/18, 6:15 AM
#30

Det blir väl aldrig som man tänkt, i alla fall inte i början…. 😉

Peymr16
4/20/18, 6:22 AM
#31

Hur funkade med belysningen?

dfniklas
4/20/18, 10:40 AM
#32

Kul projekt! Ser bra ut 😀

Draken
4/20/18, 11:36 AM
#33

#30 Nej det blir ju inte det 😉

#31 Jag tycker den fungerade bra, så jag skall köpa en till idag och ha över det andra karet (det är inte uppställt ännu ;) )

#32 Tack 🙂

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Peymr16
4/20/18, 12:41 PM
#34

Vad bra. Den ser jätte bra ut. Följer projektet :)

Annons:
Draken
4/20/18, 11:50 PM
#35

Har inte hunnit me det andra karet idag, men jag har köpt belysningen. 

En annan sak …..Jag köpte ett till kar idag 😃 Det är en kub på 125 liter 😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Galaxy86
4/21/18, 7:46 AM
#36

Blev lit nyfiken ! Hur set dina panda Guppy ut?

Pokemon hundar och konst

Draken
4/21/18, 1:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#37

Jag tyckte jag måste ändra namn på rubriken, för nu handlar det inte bara om akvarieställningen längre, utan jag har ytterligare ett projekt på G. Har idag hämtat ett akvarium, en kub på möbel. Kuben är på 125 liter, och det är ett kar från Aqualantis (tillverkas inte längre, men 300 litern är av exakt samma märke). Såg annonsen, och bara kände att "Det där vill jag bara ha" Villhöver ni vet ;) Han begärde 1500 för det, och om jag skulle ha med jätteroten full med växter som var i, så ville han ha 500 till. Jag kände att det är det värt, alla gånger .

Jag har en himla tur som har den maken jag har, han är så fruktansvärt ointresserad av akvarium och akvaristik, så det finns inte maken, men han bara skakar på huvudet och säger "gör som du vill, bara du blir nöjd" 😍 Däremot så hjälper han mig gärna med byggande av bänkar och ser till att all teknik fungerar som den skall :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
4/21/18, 1:35 PM
#38

#36 Har inte lyckjats få någon bra bild på de 4 jag har. Men hanarna är blå/svarta på kroppen och grå/vit på huvudet. Honorna är ganska jämngrå, ungefär som endlerhonorna :)

Jag skall flytta dem idag, så jag kan se om jag lyckas få någon  bild på dem :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Susedalens
4/21/18, 1:52 PM
#39

Spännande, följer gärna. 🙂 Och det som är klart ser så bra ut.

Draken
4/21/18, 1:55 PM
#40

#39 tack :) Ska fortfarande i en hel del växter till, och jag har upptäckt att vattnet är lite dimmigt, kan vara infusorier och det kan vara något annat. Ska kolla upp det :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Galaxy86
4/21/18, 4:14 PM
#41

Intressant form! 😍

Pokemon hundar och konst

Annons:
Draken
4/21/18, 4:31 PM
#42

#41 Det är helt fyrkantigt och ganska högt :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
4/21/18, 4:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

Nu är det inne, skall strax börja bygga 😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
4/21/18, 4:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#44

Roten är lite halvstor kan man ju lungt säga. Liggande ser den inte jättestor ut ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
4/21/18, 4:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#45

Reser man upp den så ser man hur stor den egentligen är. Den går från botten nästan enda upp till toppen på kuben . Akvariumet är 60 högt 😃

( Måtten är 50x50x60, så 150 liter. Inte 125 som jag trodde 🙂)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

usvead
4/21/18, 6:19 PM
#46

#45 Det där är inte en växt, det är ett monster 😮

Draken
4/21/18, 6:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#47

#46 😂 ja så kan man ju också säga 😂 Det är inte bara en växt som sitter fast på roten, det är flera olika. Plus att det även sitter mossa lite varstanns på roten 😛

Det är Anubias, Javaormbunke, Microsorum, mossa m.m 😃 ska lägga upp bild när jag har fått ner den i vattnet :) Just nu ligger den i en 40 liters balja med vatten och tar upp hela baljan och lite till 🤪

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
4/22/18, 12:50 AM
#48

#36 Lyckades få till en halvbra bild på Pandaguppyn, som nu är flyttade :)

Hane (ena stänktetran ville också vara med på bild ;) )

Honorna är jättetråkiga i färgen

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Draken
4/22/18, 12:51 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#49

Nu är det andra akvariumet i ställningen klart. Kommer med största sannolikhet bli mer växter så småningom 😉

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
4/22/18, 12:53 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#50

Det som blev klart först har klarnat upp. Jag har även planterat mer växter sedan bilden togs.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
4/22/18, 12:54 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#51

Kuben står också äntligen på plats. Men orkade inte göra klar den ikväll, så det blir imorron :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Galaxy86
4/22/18, 6:19 AM
#52

Väldigt spännande ! Följer! 😀

Pokemon hundar och konst

Draken
4/22/18, 10:54 AM
#53

Idag skall jag inreda och fylla kuben. Fiskarna som skall ner där, står i en stor balja med luftpump. De som är tänkt från början är 10 kardinaltetror och 3 Kamphonor, sen vet jag inte vadmer jag skall ha i. Ett gäng Corydoras skall ner senare i varje fall. Mina vit/rosa posthorn skall ocksså ner i det karet :)

Jag har ju gjort vattenbyten i både 240 litern och hörnan, igår kramadde jag ur filtren i 240 litern i akvariumen i ställningarna, och idag skall jag krama ur filtret i hörnan i kuben :)

Måste dock vara försiktigt med matning och hålla koll på Vattenvärdena, eftersom jag startar upp med egentligen lite för mycket fiskar tycker jag. Däremot så är inte filtret för kuben rengjord, och roten med massa växter innehåller nog en hel massa gojsiga bakterier 😉Ska även använda vattnet som roten har legat i över natten :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
4/22/18, 8:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#54

Nu står kuben på pålats. den är inrett och klar :)

Knäppt framifrån

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
4/22/18, 8:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#55

Sidan som syns.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Galaxy86
4/22/18, 8:29 PM
#56

Är det blästersand? Vad fort det går😍

Pokemon hundar och konst

Draken
4/22/18, 8:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#57

#56 Japp. Det är Julas blästersand :)

Roten fick flytta kors och tvärsa i akvariumet innan jag blev nöjd. Hade tänkt ha den stående rakt upp, men tyckte inte det blev snyggt när jag hade fyllt på vatten. så då provade jag olika liggande varianter, och det slutade med att den blev liggande som på bilden ;)

Så här såg det ut med roten stående, innan jag hade fyllt på vatten i karet :

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Staempel
4/23/18, 4:23 PM
#58

#48 Vilken härlig färg på hanen 😍

Draken
4/23/18, 5:46 PM
#59

#58 Jo hanarna är riktigt snygga =)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Peymr16
4/26/18, 10:21 PM
#60

Hur går det med din projekt?

Draken
4/27/18, 1:49 PM
#61

#60 Det är klart med både ställningen och kuben :)

Övre karet i ställningen

Nedre karet i ställningen

Kuben

Vill du läsa mer ingående och se mer bilder, kolla i min "huvudtråd" om karen :)

https://akvariefisk.ifokus.se/discussions/5aae5725ce12c4562e00210d-rovfisks-akvarievarld-6?discussions-1

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Galaxy86
4/30/18, 12:43 PM
#62

Är det blästersand? Vit?

Pokemon hundar och konst

Annons:
färgfest
4/30/18, 8:01 PM
#63

Såååå fina!!

usvead
5/1/18, 8:30 AM
#64

Kuben blev verkligen snygg 👍

Draken
5/1/18, 11:16 AM
#65

#62 Ja ddet är Julas blästersand, men det ärr den vanliga beiga färgen ;) Ledljuset gör så den ser ljusare ut :)

#63 #64 Tack så mycket :D

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Galaxy86
5/1/18, 11:23 AM
#66

Aha julas det såg ner brunt ut. Den andra har jag bara sett snövit

Pokemon hundar och konst

[MPGaming]
6/13/18, 1:05 AM
#67

Sån kub har jag också haft i min ägo, men jag blev tokig för jag tyckte inte jag fick till inredning i det. Har sjukt svårt med att inreda kubar. Så jag sålde det, sen dess har jag varit akvarielös och det måste va över ett år sedan, om inte längre :p Men det blir nog bra med alla akvarium hos er. Hälsningar från grannlänet ;)

Draken
6/13/18, 7:04 AM
#68

Inredningen löste sig ganska smidigt ;) Det är en enda rot, med  massor av olika mossor och växter på :) Det är rena djungeln däri nu, roten ser man inte alls längre 😛

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[MPGaming]
6/13/18, 6:58 PM
#69

Härligt.

Annons:
[LAVA2.0]
6/14/18, 3:44 PM
#70

#4 Spännande, jag har själv funderat på denna hyllan fast med 3x54L Är den stabil eller måste man fästa den i väggen? Nu har det gått ett tag sedan du fick ihop allt, så en bild på hur det ser ut idag hade varit trevligt för ögat att beskåda :)

Draken
6/15/18, 12:13 PM
#71

#70 Hyllan står direkt på golvet :) Det finns bild i  min "huvudtråd" :)

https://akvariefisk.ifokus.se/discussions/5aae5725ce12c4562e00210d-rovfisks-akvarievarld-6?discussions-3

Från #127 ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Staempel
8/12/18, 4:07 AM
#72

Är så sugen på att köpa den där hyllan :3 Är hyllplan en obehandlade? Kanske man kan måla dem på nåt vänster för att undvika ev fukt och vattenstänk?

Draken
8/12/18, 8:12 AM
#73

Ja hyllplanen är obehandlade. Det är masonit skivor, så jag vet inte om det går att behandla på något vis.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Galaxy86
8/12/18, 9:23 AM
#74

Hur gick det med de akvaruim i duschen??

Pokemon hundar och konst

Denna kommentar har tagits bort.
Staempel
8/12/18, 9:37 PM
#76

#73 Får lyssna med personalen om jag kommer till skott senare i år, måste bli av med lite grejer innan jag flyttar in nytt 😃

Annons:
Draken
8/13/18, 9:09 AM
#77

#74 De är uppstartade och i full gång  :)

#76 Ja gör det, jag vet faktiskt inte om man kan behandla hyllplanen som sagt

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
8/13/18, 9:12 AM
#78

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: