Annons:
Etikettauktioner-träffar-aktiviteter
Läst 2538 ggr
Lojs
4/15/18, 11:52 AM

Pepptråd inför Örebroauktionen!

28/4 är det dags! Vilka ska dit? Vad vill ni ropa in? Är ni peppade? Länk: http://orebroak.se/storauktion2.html

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Annons:
Lojs
4/15/18, 11:57 AM
#1

Jag hoppas på att allt går bra med hundvakt så vi kan åka, i värsta fall får väl jag och bebis åka utan maken. ;)

Jag har siktet inställt på en vuxen röd ancistrushane som står i listan, mina två visade sig vara honor, så en hane behöver jag!

Sedan ska jag fylla på med lite neocaridinaräkor i karen, tänkte ett par olika nyanser av blå. Maken behöver räkor till de båda nanosarna på hans kontor, så där blir det nog andra färger med. 

Sedan tänkte jag kolla på de blå Guppy och endlers som finns och se om jag vill ha några av dem till mitt korsningsprojekt. Eventuellt kanske det blir lite Platy med, men det var inte så mycket kul Platy på listan.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

raichu
4/15/18, 2:02 PM
#2

Jag har siktet inställt på antingen Betta brownorum eller Betta dimidiata.

Men även på Poecilia chica, Neoheterandria elegans, Xiphophorus pygmaeus, Xiphophorus helleri grön. choca wood och lita annat spännande. 🙂

Får se hur långt pengarna räcker bara. 👍

Lojs
4/15/18, 2:22 PM
#3

#2 Spännande! Flera arter jag inte ens känner till. Det är ju delvis det som är så kul, man hittar arter som inte finns överallt. =)
Jo, det var väl det där med pengarna… Jag får se hur mycket man har kvar när bensinen är betald, vi har ju ändå 35 mil till Örebro. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

raichu
4/15/18, 2:55 PM
#4

De jag är ute efter finns att få tag i här i Stockholm, men det är ju billigare på auktioner. 😉

Google min vän, det är din vän när du inte vet vad det är för arter som nämns. 👍

Peymr16
4/15/18, 6:17 PM
#5

Jag ska ha corydoras Venezuela back.

Guppyn1
4/15/18, 10:09 PM
#6

Jag ska dit:) Siktet inställt på akvarium tillbehör och inredning

Annons:
Lojs
4/16/18, 8:48 AM
#7

#4 Lyxigt att kunna få tag på allt möjligt, vi har bara en arkenbutik här och visst kan jag beställa hem om jag vill ha något särskilt, men i övrigt är inte utbudet jättekul. ;)
Jo, jag googlade på dem, jag är skitkass på latinska namn, så jag måste se bilder för att se om jag känner igen eller inte. =) Hoppas du lyckas ropa hem de du vill ha!

#5 Åh, de är så snygga, hoppas du lyckas sno dem!

#6 Aha, då är det fastprisbordet då? Då får man vara där i god tid, mycket var sålt när jag kom dit med någon halvtimme till godo förra året. Jag ska kolla på pumpar, så jag får se om jag lyckas komma i tillräckligt bra tid, svårt när man har långt att åka.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

raichu
4/17/18, 8:45 PM
#8

#7 Ja, det är bra. 🙂

Jag kommer att ta med mig över 1000 kr och det är väldigt mycket för mig att ta med, normalt tar jag mer max 700 kr. 👍

Lojs
4/18/18, 7:22 PM
#9

Just det, tror det är lite dags att rensa bland mina posthornssnäckor, jag kan troligtvis ta med och skänka om någon vill ha. :) Kan ju vara bra att passa på när man ändå träffar andra akvarister. :)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Peymr16
4/18/18, 7:34 PM
#10

#9 Jag skulle gärna vilja ha. :)

EbbaBeda
4/18/18, 8:07 PM
#11

Jag ska dit:)
Huvudfokus för min del är några Corydoras arter, ffa venezuelanus och duplecarius, gula räkor samt Spixi snäckor. Blir garanterat växtköp också.

#9 Om du har blå posthorn köper jag gärna sådana av dig :)

Lojs
4/19/18, 8:41 AM
#12

Men då tar jag och ser om jag hinner med att plocka med lite posthorn. =) De blir ju fort många, så jag brukar sälja de största efter hand, men jag kan skänka när jag slipper besväret med att posta dem. ;)

#11 Då kanske vi tävlar om de gula räkorna. ;) Mina posthorn räknas inte som äkta blå, de har för ljus fot och jag har inte orkat plocka ut de mörkaste och färgodla. ;) Mina är de på toppbilden i artikeln om posthornssnäckor.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Peymr16
4/23/18, 6:26 PM
#13

Tidigast vilken tid kan man vara där? Jag vill vara där så tidig som möjligt

Annons:
raichu
4/23/18, 7:04 PM
#14

#13 Gå in på länken som finns i första inlägget. 👍

GuUuLd
4/24/18, 9:06 AM
#15

#13 Inlämning av gods börjar kl. 09 så därefter är det bara att komma.

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

Peymr16
4/24/18, 4:45 PM
#16

Vad bra #15 tack.

Lojs
4/27/18, 6:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Imorgon kör vi! Jag plockar med mig posthornssnäckor och eventuellt några pianosnäckor. 
Var inte rädda för att säga hej, snäckor eller inte! Jag ser ut ungefär så här, har med mig långhårig och skäggig make, samt världens sötaste bebis på 9 månader. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Peymr16
4/27/18, 11:01 PM
#18

Imorgon är dags. Min första auktion, det kommer att bli väldigt spännande. Jag vill gärna ha snäckor :) #17

Lojs
4/28/18, 6:46 AM
#19

#18 Förstår att det är spännande! Det blir säkert jättekul! Mitt tips är att stanna till sent om du är sugen på fynd, vissa fiskar gick för typ halva priset i slutet jämfört med i början (jag råkade få hem mer guppys än planerat förra året, kunde inte låta bli när ingen annan köpte dem). Jag har snäckor packade, det är bruna och gråa leopardprickiga. Sitter nu i bilen för 4 timmars enkel resa, så värt det (sedan om maken och dottern tycker det återstår att se…)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Peymr16
4/28/18, 7:04 AM
#20

4 timmar!!! 😱😱 tur att jag har bara 40 minuter ditt. Och ska köpa en 100 l kar på vägen ditt 🤓🤓🤓

Annons:
Chinesecrestedlover
4/28/18, 10:49 AM
#21

Suck…önskar jag hade möjlighet att åka dit, fanns så mycket kul…men tyvärr blir jag hemma p.g.a. sjuk hund (perfekt timing, not😕…). Jag hade framförallt tänkt skaffa växter och lita andra tillbehör. Hoppades även på att äntligen hitta en Kampfisk hane (B.splendens), var flera år sedan min dog nu och saknar verkligen att ha en kampis. Hade även tänkt hålla utkik efter den färg av Platy som jag redan har (vet dock ej vad den kallas), tyvärr är det bara två ynka honor kvar…så hade varit trevligt med lite flera. Hade om jag känner mig själv rätt även fått med mig lite andra fiskar och kanske även dvärgklogrodor…men nu blir det inte av😭 Hoppas ni som är/var där hade en bra dag och hittade det som ni var ute efter. Mvh/Chinesecrestedlover

Draken
4/28/18, 3:56 PM
#22

#19 Kanske försent nu, men om du hittar röda posthorn så köp dem om du kan tänka dig att skicka till mig sedan. Jag är å jobbet, men kolla lite då och då. Får du tag på, så säg pris inklusive frakt, så swishar jag  =)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Lojs
4/28/18, 4:04 PM
#23

#22 Hade jag gärna gjort, men jag tror inte här var några röda tyvärr. Generellt lite dåligt utbud på snäckor, men det verkar bli lite bättre för varje år. :) Samma med räkorna, verkar bättre i år än förra året, jättekul!

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Draken
4/28/18, 4:24 PM
#24

Jag har fått tag på 15 renodlade röda, fick besked för några minuter sedan att hon hade fått hem dem, skall hämta dem efter jobbet 😃

Verkar kunna bli bra marknad på de röda, om jag får några avkommor på dem 😛

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Lojs
4/28/18, 7:14 PM
#25

#24 Vad kul! Får se om jag minns nu vad jag shoppat, japanblå endler två påsar, korsningar guppy/endler, gröna och svarta neocaridinaräkor till makens nanon och blå rili neocaridina till mitt snäckakvarium. Sedan skulle jag köpa en röd ancistrushane, men den blev att jag köpte en påse med 4 unga röda Ancistrus där jag såg att minst en var hane. Det blev lite många för mina kar, men jag får sälja vidare de ”överflödiga” när jag haft dem ett tag och sett att de är friska och krya. Jag hade tänkt köpa någon sorts corydoras med, men då hade jag velat ha tag på allra minst 6 stycken och priserna för dem gick rätt högt, nästan oavsett vilken sorts corysar det var. Det var särskilt en påse corysar jag ställt in mig på, men den auktionen lyckades jag tyvärr missa. Lite växter, foder och håvar från fastprisbordet blev det med. Jag köpte så himla många lotter, men inte vann jag något ändå. ;) Känns ändå bra att köpt lotter och stöttat föreningen som håller i dessa härliga arrangemang! Hoppas alla haft en lika härlig dag som jag! Det fanns en hel del fynd att få, men jag fick inte tag på något extremt billigt, fast såklart handlade jag grymt mycket billigare än vad det hade blivit i djuraffären. :)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Peymr16
4/29/18, 1:04 AM
#26

För mig gick väldig bra. Köpte bara 3 st corydoras Venezuela black jag ville ha mer. Sen köpte 5st sterbai. Sen köpte 5 st Corydoras aeneus albino för 90 kr men när jag kom hem märkte att de var inte Aeneus, de va sterbai albinos. 🤣🤣 5 st super röd, 10 st Ancistrus brun, 2 st L066. 3st ancitrus albino,massör med räckor och några snäckor. # 25 tack så jätte mycket för snäckor.

raichu
4/29/18, 11:11 AM
#27

Även jag kom hem med lite trevligt. 🙂

1 post med Trichopsis pumila, 1 med l-66, 1 med Xiphophorus hellerii grön, 1 med 1 l-15, 1 med Neoheterandria elegans och 1 med Poecilia wingei, kan ha missat någon men tror inte det. 🙂

Annons:
GuUuLd
4/29/18, 5:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Nu är auktionen över, mycket besökare som vanligt men det var nog lite färre än i höstas tror jag 🙂 Mycket fina firrar, räkor osv.

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

Upp till toppen
Annons: