Annons:
Etikettlevandefödare
Läst 520 ggr
Alina_March
2018-04-11 18:03

Guppy yngel

Hej, har fått 5 yngel för någon vecka sedan och jag är relativt ny på det här med yngel så nu undrar jag när dom börjar få sin färg?

Annons:
Majeas
2018-04-11 20:31
#1

Mina börjar få färg nu, och de är ca fem veckor. Hanarna hos mig har fått färg först. :)

Don't trust everything you see. Even salt looks like sugar.

Desilita
2018-04-12 16:37
#2

Beror helt och hållet på vilken färg föräldrarna har. Vilken typ av Guppy du har. Och vad för färg de får. Vet att många guppys får typ, gul färg innan de blir röda exempelvis etcetc.
Har två överlevare från en kull med "standard" guppys från affären  som föddes för exakt en månad sedan,, de började få färg för kanske 1.5 vecka sedan och de är båda honor. 
Sedan fick jag en kull i början av förra veckan på ca 8 st, det syns redan mönster på dem och vissas fenor är redan helsvarta(även fast dessa ynglena är minimala).

Draken
2018-04-13 18:29
#3

Jag har kunnat börja ursskilja färger på Guppyyngel när de har varit kring 2-3 månader.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
2018-04-14 22:31
#4

Beror helt på "kvaliten" på föräldra djuren, har dom bra gener komemr färgen tidigare, sämre gener, då kommer färgen senare, sen finns det även yngel (Endlershonor) som inte får nån färg alls.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Upp till toppen
Annons: