Annons:
Etikettreptilhörnan
Läst 1404 ggr
Loppelus
4/10/18, 7:59 PM

Snäckor

Var kan jag läsa om sötvatten snäckot till akvarium?

Djurälskare

Annons:
PeG
4/10/18, 8:08 PM
#2

Länken verkar inte fungera längre. Skulle ha klickat på den först istället för att bara ta den från mina bokmärken.

Loppelus
4/10/18, 8:13 PM
#3

Funkar inte 😥. Fler förslag?

Djurälskare

Lillyrod
4/10/18, 8:26 PM
#4

Snäcklexikonet här är på uppdatering. Det ska läggas till nya arter och bilderna fixas. Sen stod det inte riktigt rätt om snäckorna i det gamla lexikonet men det kommer ett nytt så fort det bara går. 🙂

Loppelus
4/10/18, 8:28 PM
#5

Finns det nån annanstans jag kan kolla så länge?

Djurälskare

Äppelsnäckan
4/10/18, 9:15 PM
#6

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

Annons:
Loppelus
4/11/18, 12:06 PM
#7

Tack

Djurälskare

Loppelus
4/11/18, 12:07 PM
#8

#6 den öänken funkar. Inte

Djurälskare

Äppelsnäckan
4/11/18, 10:01 PM
#9

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

molam
4/14/18, 10:36 PM
#10

Vårat Snäcklexikon är under uppdatering, till ett nyare! ^^ Men tills dess skulle du ju i värsta fall kunna kolla ut nån snygg snäcka och sen fråga här om den, utifall att du känner för det =)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Loppelus
4/15/18, 4:00 PM
#11

Ja pianosnäckan intresserar mig. Hur är den? Vad öter den? Nått annat?

Djurälskare

Loppelus
4/16/18, 9:05 AM
#12

Puff

Djurälskare

Lojs
4/16/18, 9:12 AM
#13

#11 Jag har pianosnäckor. =) De äter lite allt möjligt, typ det som erbjuds. =) Mina jag köpte har blivit riktigt stora och de får samma mat som fiskarna, flingor, algtabletter, grönsaker ibland mm. De får massa bebisar har jag märkt. =) Något annat du vill veta?

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Annons:
Loppelus
4/16/18, 12:11 PM
#14

Ja kryper de ur akvariet? Lägger de ägg? Var lägger de äggen?

Djurälskare

Loppelus
4/16/18, 12:15 PM
#15

Äter de växterna?

Djurälskare

Lojs
4/16/18, 12:50 PM
#16

#13 De kan inte rymma hos mig, jag har lock på karet så jag vet inte, men de brukar inte vara uppe vid ytan så jag tror inte risken är stor.
De lägger inte ägg utan föder levande ungar. :) 
Tror inte de äter växter, men jag har haft mina ihop med elefantsnäckor som har ätit upp alla mina växter så jag vet inte om mina piano hjälpt till. ;)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Draken
4/16/18, 3:52 PM
#17

Jag har haft Pianosnäckor för nåt år sedan. De kan ta växter. Hårdare växter fick stå ifred hos mig, men de var som sjutton på mjukare växter och finbladiga.

Jag vet inte säkert, men det kan vara individuellt från snäcka till snäcka har jag fått för mig. de flesta säger t.ex att elefantsnäckorna tuggar i sig allt de får tag på i växtväg, men där ställer jag nig som ett fån ….Därför att de Elefanter jag har och har haft har aldrig rört mina växter . Och jag har ganska tätplanterade akvarium ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Loppelus
4/16/18, 4:26 PM
#18

Tack. Har nått tips på snäkor som inte rör växter?

Djurälskare

Äppelsnäckan
4/21/18, 10:34 PM
#19

#16 #17 Hur snabbt förökar sig pianosnäckor? Är de lättskötta?

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

Äppelsnäckan
4/21/18, 10:35 PM
#20

#18 Posthornssnäckor, thiara winterii, wizard white, zebrasnäcka, red onion, military helmet.

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

Annons:
Loppelus
4/22/18, 6:50 PM
#21

Tack för tips.

Djurälskare

Äppelsnäckan
4/22/18, 8:09 PM
#22

#21 Dock kan ju neritinasnäckorna (military helmet, red onion och zebrasnäckan) lägga ägg på inredning och dom sitter rätt hårt. Ifall du är väldigt rädd om dina växter på det sättet med.

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

Loppelus
4/22/18, 9:46 PM
#23

Nej gör mig inget. 😀 förökar sig military hemet i sötvatten?

Djurälskare

Draken
4/23/18, 10:26 AM
#24

Military helmet, som alla andra Neritinasnäckor, förökar sig endast i bräcktvatten :)

Om ni håller ett öga på förstasidan idag, så kommer vårat Snäcklexikon publiceras under dagen. Det är nu klart och det är lite finslipning kvar innan det kan släppas.

Alla snäckor som finns idag finns inte med, men de allra flesta vanliga finns med, och en och annan ovanlig också. Snäcklexikonet kommer uppdateras med nya snäckor efterhand som vi får in nya artbeskrivningar  🙂

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Loppelus
4/23/18, 1:16 PM
#25

Kanon

Djurälskare

Upp till toppen
Annons: