Annons:
Etiketttetror
Läst 1046 ggr
morfargugge
4/10/18, 7:32 PM

Hur många olika stimfiskar kan man ha samtidigt

Hej har 10 rosentetror och 10 kardinaltetror nu.
Är nyfiken om det  är  lämpligt att  stoppa i 10 glödbandstetror eller koppartetror.
Har 240 liters kar.

Annons:
Lillyrod
4/10/18, 7:34 PM
#1

Jag tycker att ett stim räcker. Ett stort stim är vackrare än flera små.

usvead
4/11/18, 6:36 AM
#2

Håller med Lillyrod! Gör inte som jag gjorde, flera stimm av olika tetror bara för att de var/är så snygga. Du vet - vill ha 😛

Satsa hellre på de du har om du vill ha just de två sorterna och köp flera av de alt. byt den ena och få fler av en enda sort. Du kanske har en god relation med din akvariehandlare😉

Ska jag någon gång i framtiden ha tetror igen då ska jag hålla  mig till en sort och bara ha ett enda STORT stimm 🙂

Cecilia.S
4/11/18, 9:23 AM
#3

Jag instämmer med övriga, ett enda stort stim är att föredra framför flera små stim! Det blir inte lika rörigt i akvariet och dessutom mycket snyggare, tycker jag :)

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

morfargugge
4/11/18, 7:39 PM
#4

Ok då vet jag, man blir  lite sugen  på få fler arter då det  är fina färgklickar.
Men då får det blir fler nog bli fler kardinaltetror. 
Tack för alla tips och råd.

raichu
4/12/18, 12:40 AM
#5

Själv har jag kört stim med olika högryggade tetror som rosen ihop och jag tyckte inte att det vart så illa. 🙂

Jag tycker att man ska testa sig fram vad man själv tycker blir snyggast. 👍

Rent beteendemässigt så är nog glödband det bästa alternativet då koppartetror är så stressiga och en aning bråkiga. 😎

Draken
4/12/18, 7:15 AM
#6

Jag har ju två olika stim i mitt 240 liters, (vinkeltetror och stänktetror) men jag funderar på att göra mig av med/flytta det ena stimmet, för som de andra skriver, det blir lite rörigt med fler olika stim.

Vinkeltetrorna har ju ingen direkt färg, Stänktetrorna har ett skarpt rött band längs med kroppen. men eftersom jag också har Platy i det karet, så behåller jag isf vinkeltetrorna och köper fler Platy med olika färger :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Galaxy86
4/12/18, 4:53 PM
#7

Ja har lite olika fisksoppa. Men i framtiden blir det blås guppys och neon tetror. Är inne på blåsfiskar 😀

Pokemon hundar och konst

molam
4/14/18, 10:38 PM
#8

MAn kan ju ha hur många stim man känner passar i det karet, men det allra snyggaste är kanske ett stim med 50 individer än 10 stim med 5 individer, eller 5 stim med 10 individer, eller whatever ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Upp till toppen
Annons: