Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (14) Senaste inläggen Akvarieteknik (Pumpar,filter,belysning etc) Auktioner / träffar / aktiviteter Annonser Alger Allmänt Artbeskrivningar Berättelser Bilder Butiker och länkar Centralamerikanska ciklider Dammar Förlossning /BB/ barnkammare Foder Inredning (Stenar, rötter mm) Labyrintfisk Levandefödare Lekar Malar Malawi/Tanganyikaciklider Nybörjarhörnan O.T Off topic och lekar Projekt / DIY Reptilhörnan (Ödlor, sköldpaddor, grodor mfl.) Räkor, snäckor, amfibier m.fl Regnbågsfiskar Sydamerikanska ciklider Sjukdomar Salt- och bräckvatten Slöjstjärt, Koi och Guldfisk Tetror

Tävlingar Vattenvärden Vilken fisk ? Växter Årstidsfisk / Killis Övriga ciklider Övriga karpfiskar Övriga fiskar
Tetror

Hur många olika stimfiskar kan man ha samtidigt

2018-04-10 19:32 #0 av: morfargugge

Hej har 10 rosentetror och 10 kardinaltetror nu.
Är nyfiken om det  är  lämpligt att  stoppa i 10 glödbandstetror eller koppartetror.
Har 240 liters kar.

Anmäl
2018-04-10 19:34 #1 av: Lillyrod

Jag tycker att ett stim räcker. Ett stort stim är vackrare än flera små. 

Anmäl
2018-04-11 06:36 #2 av: usvead

Håller med Lillyrod! Gör inte som jag gjorde, flera stimm av olika tetror bara för att de var/är så snygga. Du vet - vill ha Lipar

Satsa hellre på de du har om du vill ha just de två sorterna och köp flera av de alt. byt den ena och få fler av en enda sort. Du kanske har en god relation med din akvariehandlareSkämtar

Ska jag någon gång i framtiden ha tetror igen då ska jag hålla  mig till en sort och bara ha ett enda STORT stimm Glad

Anmäl
2018-04-11 09:23 #3 av: Cecilia.S

Jag instämmer med övriga, ett enda stort stim är att föredra framför flera små stim! Det blir inte lika rörigt i akvariet och dessutom mycket snyggare, tycker jag :)

Medarbetare på Ridsport & AkvariefiskBlomma
Häst • Hund • Akvaristik • Foto • Digitala målningar

Anmäl
2018-04-11 19:39 #4 av: morfargugge

Ok då vet jag, man blir  lite sugen  på få fler arter då det  är fina färgklickar.
Men då får det blir fler nog bli fler kardinaltetror. 
Tack för alla tips och råd.

Anmäl
2018-04-12 00:40 #5 av: raichu

Själv har jag kört stim med olika högryggade tetror som rosen ihop och jag tyckte inte att det vart så illa. Glad

Jag tycker att man ska testa sig fram vad man själv tycker blir snyggast. Tummen upp

Rent beteendemässigt så är nog glödband det bästa alternativet då koppartetror är så stressiga och en aning bråkiga. Cool

Anmäl
2018-04-12 07:15 #6 av: Rovfisk

Jag har ju två olika stim i mitt 240 liters, (vinkeltetror och stänktetror) men jag funderar på att göra mig av med/flytta det ena stimmet, för som de andra skriver, det blir lite rörigt med fler olika stim.

Vinkeltetrorna har ju ingen direkt färg, Stänktetrorna har ett skarpt rött band längs med kroppen. men eftersom jag också har Platy i det karet, så behåller jag isf vinkeltetrorna och köper fler Platy med olika färger :)

*Sajtvärd på Akvariefisk, Reptiler och Autism

*Medarbetare på Leopardgecko

Anmäl
2018-04-12 16:53 #7 av: Galaxy86

Ja har lite olika fisksoppa. Men i framtiden blir det blås guppys och neon tetror.
Är inne på blåsfiskar 😀

Akvariefiskar !! Pokémon och My little Pony !!
Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.