Annons:
Etikettmalar
Läst 2595 ggr
Galaxy86
3/27/18, 7:43 PM

Pansarmalar ?

Är lite sugen på pansarmalar. Skulle behöva en städpatrull ;) Har ni några?

Pokemon hundar och konst

Annons:
[nevamisse]
3/27/18, 7:48 PM
#1

Jag har pandor i ena karet och fläckig pansarmal i andra karet, dock inga till salu. 

Tycker pandorna är väldigt fina, men köpte på mig de fläckiga till det andra karet för att de var så otroligt billiga och nu tycker jag även de är fina, de är större än pandorna men båda arterna städar väldigt bra. Skulle inte klara mig utan dessa 🙂

Lillyrod
3/27/18, 7:52 PM
#2

Jag har corydoras i alla mina kar utom det på 30 liter. De är helt suveräna på att hålla botten ren och det är snälla trevliga fiskar. Tänk bara på att de inte är algätare. De vill ha samma mat som övriga fiskar : )

Draken
3/28/18, 12:03 PM
#3

Jag har C.sterbai i ena karet och C.albino i ett annat. Jag skall ha Corysar i de andra också (förutom det största), vet bara inte vilken sort ännu ;)

(Måste hitta sorter som kan vara i mindre akvarium)

De städar otroligt bra, det är sällan jag behöver slamsuga botten på karen där de går :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Galaxy86
3/28/18, 12:08 PM
#4

Det blir väl inte så stor som Ancistrus malar. Köpte tre små såna vuxit på en vecka 😍 Så pansar malar borde nog funka

Pokemon hundar och konst

molam
3/28/18, 1:16 PM
#5

HAr pygmeer i mitt 72 liters! =D Fantsastikst roliga att titta på och duktiga städare =)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
3/28/18, 2:14 PM
#6

Har funderat på dem till mitt 77 liters :) Kanske Panda (som ju är lite mindre) till 112'an :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Galaxy86
4/12/18, 6:38 PM
#7

Har oxå tänkt på panda eller de prickiga. Tvyärr fanns det inte utan får hitta några i en annan stad 🤔

Pokemon hundar och konst

[SonjaG]
4/12/18, 9:07 PM
#8

Jag 4 pandor i kampkaret. 
Sen finns det ett stim duplicareus och 4-5 venezuelas i mitt 200 l.

Peymr16
4/12/18, 10:05 PM
#9

Jag har fastnat helt på corydoras. Jag älskar de. Jag har metall, albino, pandas, leucomelas, och fläckigt.

Galaxy86
4/12/18, 10:10 PM
#10

Visste inte det fanns så många oliks ❤️

Pokemon hundar och konst

Draken
4/13/18, 6:01 PM
#11

det finns hur många olika som helst :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Galaxy86
4/13/18, 6:07 PM
#12

😀

Pokemon hundar och konst

[SonjaG]
4/14/18, 3:40 PM
Annons:
Galaxy86
4/14/18, 3:42 PM
#15

Äter dom alger också eller mest matrester?

Pokemon hundar och konst

Lillyrod
4/14/18, 3:52 PM
#16

Som jag skrev i inlägg #2 så äter inte corydoras alger. De äter smådjur i sanden i det vilda och i karet vill de ha maten serverad på botten  😉 De ska inte leva på rester för då svälter de ihjäl. Man måste se till att de får mat också. Corysar äter lite och ofta om de får bestämma själva.

Galaxy86
4/14/18, 5:42 PM
#17

Då borde de gilla frysta mygglarver och chips

Pokemon hundar och konst

Draken
4/14/18, 10:27 PM
#18

Mina älskar fryst krill. De blir som galna när jag serverar det :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Lojs
4/14/18, 10:51 PM
#19

#18 Var får du tag på det och hur stora är krillen? Vet inte om jag sett fryst krill i djuraffären här och fryst artemia var för stora bitar för mina fiskars munnar. :)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Draken
4/14/18, 11:11 PM
#20

Storleken är som en vuxen Körsbärsräka ungefär. Jag har heller inte sett den i affärena här uppe, så jag brukar ta kontakt med Marlens Zopokällare i Trollhättan. Hon brukar oftast ha hemma. Men det är inte den vanliga förpackningen med rutor, utan det är en pressat och fryst förpackning, ungefär som ett A4 papper. Man bryter av den bit man tycker blir lagom :)

Väldigt behändigt och fiskarna älskar det (inte bara pansarmalarna). Tom mina Guppyyngel äter, fast maten är bra mycket större än dem själva  😂

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Lojs
4/14/18, 11:19 PM
#21

#20 Spännande, det får jag se om jag hittar. :)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Lillyrod
4/15/18, 7:15 AM
#22

Jag har också letat efter krill  sen du sa att du matade med det. De har inte i butikerna här heller. 

Nu skickade jag efter krillgranulat från Fiskfarmen och mina fiskar gillar det. Allihop lät sig väl smaka : )

Draken
4/15/18, 11:22 AM
#23

#22 Jag kör också Krillgranulat sedan några månader tillbaka. Kompisen som bor nästgårds är återförsäljare av det fodret, så jag fick prova det på mina. Det fungerade jättebra för alla de mindre fiskarna, samt scalarena, så jag kör det som huvudfoder just nu, trots att det är ganska dyrt Dl pris. Ska kolla vad det kostar på nätet, kanske jag får det billigare om jag handlar där :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Lillyrod
4/15/18, 11:31 AM
#24

Jag gav 89 kr för en påse lösvikt. Nu mätte jag inte men 3-4 dl var det säkert.

Draken
4/15/18, 11:55 AM
#25

Det är jättebra pris ju 😃 Då skall jag beställa där nästa gång (synd att jag redan har köpt 😉) Jag betalar nämligen 50 kr. Dl här på hemmaplan 🤐

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Galaxy86
4/15/18, 1:32 PM
#26

Har ni krill hela? Eller typ flingor?

Pokemon hundar och konst

Lojs
4/15/18, 2:01 PM
#27

#26 Det verkar finnas både granulat (som små pluppar typ. =) ) och fryst. Jag har med granulat, uppskattas massor av mina fiskar. Ska se om jag hittar burken så jag kan fota, om inte valpen snott den… ;)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Annons:
Draken
4/15/18, 3:01 PM
#28

Den frysta krillen är hela, pressade och frysta krill. Ska se om jag kan knäppa ett bra kort på förpackningen så ni kan se hur det ser ut.

Jag kan tyvärr inte knäppa nåt kort på Granulatburken, för nån sånn har jag inte ;) Jag köper på lösvikt :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Galaxy86
4/15/18, 3:54 PM
#29

Måste prova frysta mat igen. Ät tyvärr allergisk mot de röda mygglarverna. Vita funkar

Pokemon hundar och konst

Draken
4/15/18, 5:08 PM
#30

Det är många som är allergiska mot röda frysta mygg, (jag är en utav dem ) Just röda mygg är fruktansvärt allergiframkallande.

Vissa fiskar bli också "sjuk" av röda mygg. Scalarer vet jag med säkerhet att de inte tål det, mina har iaf inte gjort det.

Fryst mat är ett väldigt bra komplement till fiskarnas kost. jag vet inte säkert, men jag tror inte man skall köra enbart på fryst mat, kanske till vissa arter, men absolut inte alla.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Galaxy86
4/15/18, 7:18 PM
#31

Har ju bara kört flingor standard just nu. Kanske kul att prova något annat

Pokemon hundar och konst

Draken
4/15/18, 10:34 PM
#32

Jag brukar inmte rekomendera flingfoder som standard, men det är jag. Jag är lite nojig med flingfodret, har fått för mig att det inte är bra ;) Men jag kan ibland ge GVG mix till mina levandefödare, bara för att de tycker om det ;)

Jag kör krillgranulat, algtabletter och algtabletter mix som standardfoder till mina fiskar :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Lillyrod
4/20/18, 2:28 PM
#33

Jag använder mej inte heller av flingfoder. Det är flera år sedan jag kastade sista burken för den var för gammal. 

Jag kör med vanligt granulat (Aquatic nature) krillgranulat och frysfoder som jag gör själv.

Lady2016
4/20/18, 7:37 PM
#34

Jag har ett gäng corys i mitt 100 kar - albino, metall och fläckiga
De är roliga när de får sina ryck, speciellt efter vattenbyte
De äter det mesta i foderväg. Men mest förtjust är de i black Worms och mygglarver. BW suger de i sig om spagetti

Annons:
Galaxy86
4/20/18, 8:05 PM
#35

Jag är lite sugen på några få se va det blir vilken.

Pokemon hundar och konst

Draken
4/21/18, 1:33 PM
#36

#34 Det är bättre att du har samma sort än att du blandar dem. Byt ut 2 av sorterna du har och köp in samma som du har kvar istället :)

#35 Tänk bara på att det är en stimfisk, så minst 6, och gärna av samma sort :)

Jag har (just nu) Albino och Sterbai i 2 olika akvarium. Kommer bli 3 stim till när mina tre projektakvarium är klara. Ett stim för varje akvarium :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Galaxy86
4/21/18, 2:33 PM
#37

Tänkte endast i mitt stora. 54l är för litet.

Pokemon hundar och konst

Lillyrod
4/21/18, 4:01 PM
#38

Det finns små corydoras man kan ha i 54 liter. Jag har Hastatus i mitt 54 l och pygméus i 60 liter.  Jag tror det finns ytterligare någon liten sort.

Draken
4/21/18, 6:16 PM
#39

#37 Molam har Pygmeus i 75 litern, hon funderar på att flytta dem till 63 litern. Så man kan ha Corysar även i mindre kar :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Galaxy86
4/27/18, 5:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#40

Köpte 5 drycken idag 😍

Pokemon hundar och konst

Doodlemom
4/27/18, 8:37 PM
#41

Vad synd att ha dom på grus :(

Annons:
Lillyrod
4/27/18, 9:39 PM
#42

Håller med #41. Risken finns att de skadar skäggtömmarna i gruset. Gör de det får de svårt att hitta mat och att äta den. Corydoras ska hållas på sand för att de ska må så bra som möjligt.

Galaxy86
4/28/18, 7:50 AM
#43

Sorry hade jag inte tänkt på. Har finkornigt grus. Trodde de va ok.

Pokemon hundar och konst

Upp till toppen
Annons: