Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (15) Senaste inläggen Akvarieteknik (Pumpar,filter,belysning etc) Auktioner / träffar / aktiviteter Annonser Alger Allmänt Artbeskrivningar Berättelser Bilder Butiker och länkar Centralamerikanska ciklider Dammar Förlossning /BB/ barnkammare Foder Inredning (Stenar, rötter mm) Labyrintfisk Levandefödare Lekar Malar Malawi/Tanganyikaciklider Nybörjarhörnan O.T Off topic och lekar Projekt / DIY Reptilhörnan (Ödlor, sköldpaddor, grodor mfl.) Räkor, snäckor, amfibier m.fl Regnbågsfiskar Sydamerikanska ciklider Sjukdomar Salt- och bräckvatten Slöjstjärt, Koi och Guldfisk Tetror

Tävlingar Vattenvärden Vilken fisk ? Växter Årstidsfisk / Killis Övriga ciklider Övriga karpfiskar Övriga fiskar
Tetror

Tips på tetra? 240l

2018-03-24 12:13 #0 av: Galaxy86

Är liten sugen på ett stim.

Kan inte bestämma mig. Tänkt på neontetra eller cardinal tetra.
Eller har någon tips?

Akvariefiskar !! Pokémon och My little Pony !!
Anmäl
2018-03-24 12:17 #1 av: Lojs

Jag upplever att kardinalerna är lite tåligare, men välj de du tycker är finast. =)

Jag har för mig att du har yngel du vill ska växa upp, när tetrorna blir lite större så är de duktiga på att käka yngel mm. 
Jag har vuxna glödbandstetror och de är väldigt snabba på att käka allt som rör sig (men jag upplever även dem som tåliga, det är ju positivt). Hade jag tänkt till på att de är duktiga på att käka yngel så hade jag avstått dem så här i efterhand. 

"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life."
;)
Medis på akvariefisk.

Anmäl
2018-03-24 12:20 #2 av: Galaxy86

Ja har yngel. Men vet inte var dom tagit vägen så små.

Men tänkte skaffa så det inte blir för mycket yngel 😀

Anmäl
2018-03-24 12:24 #3 av: Lojs

Då är ju tetror perfekt. :) Men de brukar vara väldigt små när man köper dem i affären så det tar  nog ett tag innan de börjar käka yngel. 

"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life."
;)
Medis på akvariefisk.

Anmäl
2018-03-26 14:43 #4 av: molam

Kardinalerna är Definitivt snyggare än neonerna, och i mitt tycke stimmar dom även så mycket bättre än Neonerna med ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus och Autism ifokus

Anmäl
2018-03-26 16:21 #5 av: Galaxy86

Det blev 10 neontetra va lite försiktigt. Köpte inte så många

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.