Annons:
Etikettförlossning-bb-barnkammare
Läst 929 ggr
Galaxy86
2018-03-18 20:36

Yngel ? Hur överlever dom?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej är så glad fick lite yngel tror Guppy? 1. Kan jag lägga dom i en vas så länge? 2. Eller måste jag har det i karet.? För att dom ska klara sig?

Pokemon hundar och konst

Annons:
Lillyrod
2018-03-18 21:03
#2

De har större chans att klara sig i akvariet. Det blir för dåligt vatten, värme mm i en mindre bunke. Guppy är världens bästa överlevare så även om några få försvinner så överlever de flesta. Jag har haft endlers i en dryg månad och hela karet är fullt av yngel. De har inga problem att klara sig : )

Mat hittar de också runt om i karet till att börja med.

Maleficum
2018-03-18 21:24
#3

Så länge det inte bor fiskar som äter mindre fisk och det är fattigt på gömställen så klarar dem sig utmärkt i akvariet!

Ser man till att ha en ordentlig härva växter nånstans vid ytan så ökar man chanserna :)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

PeG
2018-03-18 21:44
#4

Jag har också endlers och de verkar till skillnad från vanliga guppys inte intresserade av att äta sina ungar. Om du har gömställen i akvariet så kommer dock även en ganska hög andel av Guppy ynglen att klara sig.

Draken
2018-03-19 10:58
#5

Säger som de andra, låt de vara kvar i akvariumet. mycket växter och gömställen, så klarar de flesta sig. Dessutom så är Guppy världbäst på att föröka sig, det räcker med att det går en hane och en hona i ett akvarium, så har du, inom kort, ett överflöd av yngel ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Galaxy86
2018-03-19 17:22
#6

Såg nu att det fanns små yngel i karet. så finns hop tydligen

Pokemon hundar och konst

Annons:
PeG
2018-03-19 18:43
#7

Att få tillräckligt många att överleva brukar inte vara problemet utan snarare vad du ska göra med alla fiskar…..

Upp till toppen
Annons: