Annons:
Etikettövrigt
Läst 765 ggr
AMC
2018-03-11 09:16

Fjärilsfisk

Har totalt förälskat mig i fjärilsfiskar men hur pass aggressiva är dom? Har ett 360 l akvarie med en del olika fiskarter, större Gibbimalar, Elefantnosfisk, kardinaltetror, rosentetror, platty, Gurami och en Kampfisk. Tror ni att det går att ha ett par fjärilsfiskar har med? Tacksam för svar…

Annons:
Lillyrod
2018-03-11 09:20
#1

Om det är den här du menar:

https://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=391

Så känns det inte som om den ska ingå i ditt kar tyvärr.

AMC
2018-03-11 09:25
#2

Ja det är precis den, men har fått väldigt skilda beskrivningar av den. I affären går dom ihop med ett par mindre tetror…

Lillyrod
2018-03-11 09:29
#3

Det är svårt att jämföra med affären. Där befinner sig fisken i väldigt ovan miljö. Den har inget revir och den är för det mesta rädd för att omgivningen är inte vad den vill ha. 

När den väl landat hemma och mutat in sitt revir blir det oftast ett helt annat. 

Jag har aldrig haft fisken så jag kan inte uttala mej om hurdan den är men gissar att det finns individer som är olika även där 🙂

raichu
2018-03-11 09:51
#4

Till att börja med så behöver du fundera på att skaffa ordentligt mycket större akvarium eller börja leta nya hem åt dina Gibbiceps.

Vidare så säger det oss inte så mycket att du säger att du har guramier, det är som att du i en fågelgrupp skulle skriva att du har fåglar. Du har sagt att du har något men inte vad, Gurami är en grupp fiskar med väldigt olika storlekar och en del olika beteenden.

Elefantnosfiskar är rätt bråkiga små saker, försökte ha palett ciklid och elefantnosfisk ihop och det gick åt pipsvängen för paletterna. Med andra ord så tror jag att fjärilarna kommer gå samma öde till mötes fall de släpps ner däri.

AMC
2018-03-11 09:57
#5

Har två Dvärggurami, en hona och en hane. Gibbicepsen är 15, 10 o 8 cm. Meningen är att jag ska ha ett större kar o är på jakt efter ett på 700 l nu… så ett större är på gång… men det dröjer lite… Elefanten är jätte snäll o har inte rört nån av de andra fiskarna…

raichu
2018-03-11 10:42
#6

Såg nu att vi pratade om fjärilsfisk.

Dåligt sällskap till både Dvärggurami och Kampfisk, de gillar att vara ifred uppe vid ytan utan en massa sällskap.

Tror även att den kan bli sur på platyna.

Annons:
Upp till toppen
Annons: