Annons:
Etikettfoder
Läst 1803 ggr
gickan87
2018-03-10 20:13

Korg till frysfoder?

Nån som vet om det finns någon slags nätkorg eller liknande som man kan lägga frysfodret i?

Ofta hinner jag (glömmer ta fram) inte tina fodret, utan slänger i frysta kuberna som dem är. I ena karet blir dem kvar på botten då dem sjunker för fort och i andra karet sväljer cikliderna dem hel vilket inte känns direkt optimalt.

MVH Erika :)

Annons:
Lillyrod
2018-03-10 20:43
#1

Köpt frysfoder brukar ju tina på några sekunder har jag för mej. Jag har aldrig tinat t ex frysta mygglarver innan jag serverat dem utan bryter bara av en bit och stoppar i. Om cikliderna tar rubbet får du stoppa i lite till 😃

Maleficum
2018-03-10 20:49
#2

Jag stoppar frysmaten i ett liten glas med lite vatten i och då tinar det riktigt fort!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Lojs
2018-03-10 22:04
#3

Skulle det funka med en sån här? Den var ju billig i alla fall. :) https://www.zoo.se/produkter/akvaristik/akvarieskotsel/fodertillbehor/marina-tubifexkorg.html

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Lillyrod
2018-03-11 06:21
#4

Den såg ju spännande ut. Undrar om den funkar för döda maskar också? Är de inte levande så sticker de ju inte ut genom hålen tänker jag?

Lojs
2018-03-11 10:09
#5

Jag vet inte, men det stod att man kunde ha den till röda mygglarver och de brukar man väl ge frysta.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Lillyrod
2018-03-11 10:12
#6

Ja det gör man ju. Den är ju fiffig och priset som sagt väldigt humant : )

Annons:
Draken
2018-03-11 11:04
#7

En sånn korg skulle man kunna investera i. Cikliderna är väldigt glupska så de sväljer faktiskt hela kuben, sen letar de efter mer också 😓

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

gickan87
2018-03-12 22:07
#8

#3 Tack, var exakt en sådan jag tänkte på.

MVH Erika :)

gickan87
2018-03-13 21:37
#9

#4 Kan tänka mig att det är rätt så lätt att göra några utav hålen lite större om det skulle behövas :)

MVH Erika :)

gickan87
2018-03-15 20:35
#10

En liten utvärdering på korgarna då, kan ju vara bra för den som söker svar längre fram :)

Sugploppen på korgen är dålig, minsta puff från någon fisk så släpper den från glaset (kan vara mitt glas som är smutsigt) men den  flyter bra, om det inte är alltför strömt i karet.  Hålen är för små för det mesta frysfoder eftersom det inte rör på sig, så jag valde att borra ett lite större hål i botten på korgen, det fungerar bra.

Fiskarna lärde sig snabbt varifrån maten kommer.

MVH Erika :)

Upp till toppen
Annons: