Foder

Korg till frysfoder?

2018-03-10 20:13 #0 av: gickan87

Nån som vet om det finns någon slags nätkorg eller liknande som man kan lägga frysfodret i?

Ofta hinner jag (glömmer ta fram) inte tina fodret, utan slänger i frysta kuberna som dem är. I ena karet blir dem kvar på botten då dem sjunker för fort och i andra karet sväljer cikliderna dem hel vilket inte känns direkt optimalt.

MVH Erika :)

Anmäl
2018-03-10 20:43 #1 av: Lillyrod

Köpt frysfoder brukar ju tina på några sekunder har jag för mej. Jag har aldrig tinat t ex frysta mygglarver innan jag serverat dem utan bryter bara av en bit och stoppar i. Om cikliderna tar rubbet får du stoppa i lite till Skrattar

Anmäl
2018-03-10 20:49 #2 av: Maleficum

Jag stoppar frysmaten i ett liten glas med lite vatten i och då tinar det riktigt fort!

Hemsida
Deviantart, foton, teckningar och målningar
Instagram

Anmäl
2018-03-10 22:04 #3 av: Lojs

Skulle det funka med en sån här? Den var ju billig i alla fall. :) https://www.zoo.se/produkter/akvaristik/akvarieskotsel/fodertillbehor/marina-tubifexkorg.html

"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life."
;)
Medis på akvariefisk.

Anmäl
2018-03-11 06:21 #4 av: Lillyrod

Den såg ju spännande ut. Undrar om den funkar för döda maskar också? Är de inte levande så sticker de ju inte ut genom hålen tänker jag?

Anmäl
2018-03-11 10:09 #5 av: Lojs

Jag vet inte, men det stod att man kunde ha den till röda mygglarver och de brukar man väl ge frysta.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life."
;)
Medis på akvariefisk.

Anmäl
2018-03-11 10:12 #6 av: Lillyrod

Ja det gör man ju. Den är ju fiffig och priset som sagt väldigt humant : )

Anmäl
2018-03-11 11:04 #7 av: Rovfisk

En sånn korg skulle man kunna investera i. Cikliderna är väldigt glupska så de sväljer faktiskt hela kuben, sen letar de efter mer också Kämpar

*Sajtvärd på Akvariefisk, Reptiler och Autism

*Medarbetare på Leopardgecko

Anmäl
2018-03-12 22:07 #8 av: gickan87

#3 Tack, var exakt en sådan jag tänkte på.

Anmäl
2018-03-13 21:37 #9 av: gickan87

#4 Kan tänka mig att det är rätt så lätt att göra några utav hålen lite större om det skulle behövas :)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.