Annons:
Etikettnybörjarhörnan
Läst 803 ggr
IdaF15
3/7/18, 8:09 PM

Små maskar i akvariet

Hej! Jag har ett nystartat akvarium som varit igång i ca 2 månader. Jag har nu upptäckt millimetersmå vita maskar som håller sig på glaset i akvariet vad jag kan se. Jag såg dom första gången i fredagskväll. Idag när jag satt och tittade på min Kampfisk som bor själv (förutom 1 snäcka) så såg jag en liten mask åka över ryggen på honom för att sedan försvinna på andra sidan. Jag undrar då vad det kan vara för små maskar och hur jag ska bli av med dom. Han mår som vanligt och bygger skummbon förfullt! Byter 10 liter vatten en gång i veckan och alla värdena är bra. (57 liters akvarium)

Annons:
Lillyrod
3/7/18, 8:20 PM
#1

Det finns flera olika sorters maskar som kan dyka upp i våra kar. De flesta är helt ofarliga och nästan alla kommer när man matat lite för mycket. 

De flesta har en och annan liten mask i karet utan att märka det och det är när det blir för gott om mat som de blir så många att man ser dem.

Minska på maten ett tag ska du se att de försvinner igen. Om du kan fånga en på bild så är det lättare att se vilken sort det är : )

Upp till toppen
Annons: