Annons:
Etikettlabyrintfisk
Läst 996 ggr
Chomper
2018-03-06 18:30

LEDramp till kampfisk?

Skulle det vara möjligt utan lock? Eller finns det risk att dom hoppar?


Annons:
Draken
2018-03-07 10:25
#1

Tror inte att Kampfisk hoppar.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Cecilia.S
2018-03-07 10:36
#2

Jag tror inte heller att det är något problem, mig veterligen så hoppar inte kampfiskar. :)

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Lojs
2018-03-07 13:58
#3

Jo, de kan faktiskt hoppa hur högt vet jag däremot inte. https://www.youtube.com/watch?v=yXm-IJM01wM

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Chomper
2018-03-07 14:24
#4

Okej, ja får ta en funderare.. har ett äldre Molly hotell akvarium med välvd ruta på ca 40-50 liter.. locket är trasigt så ligger bara ovanpå och har inte hittat att man kan köpa locket någonstans.. Kanske får köpa ett till akvarium istället.. :D


hejkomochhjälpmig
2018-03-07 16:56
#5

De är riktigt bra hoppare så skulle absolut inte ha Kampfisk i ett öppet kar! Det är alldeles för stor risk.

usvead
2018-03-07 18:00
#6

Mitt förslag är att du ber en glasmästare skära till toppglas som passar karet men ändå så att de sticker ut en smula.  Jag har inte kvar en enda plasthuv utan bytt ut mot toppglas även på de kar som inte är gjorda för det. Jag har satt delade plastslangar på akvariekanterna så att glasen inte ska glida iväg.

Annons:
Cecilia.S
2018-03-08 08:46
#7

Jag måste ha haft lite hjärnsläpp när jag skrev i #2, en del tränar sina kampfiskar att hoppa genom ringar m.m., kanske det Lojs länkade (jag kan tyvärr inte se videon nu)? Om jag inte missminner mig så hoppar även kampfiskar mellan pölar/mindre vattensamlingar i det vilda, vilket gör att den är en duktig hoppare. Du kan givetvis välja att ta tillfället i akt och köpa ett nytt kar, men om du är nöjd med det som du redan har så kan du ordna en glasskiva som lock. Det gör du enklast genom att söka dig till en glasmästare som skrivet i #6. :)

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Rafflan
2018-03-09 17:59
#8

Ja kampfiskar kan hoppa, dock verkar det som många har öppna kar till kampfiskar utan problem, så tror det är ovanligt att dem hoppar ut, så har du ca 5-10 cm luft emellan vattnet och kanten på glaset borde den inte hoppa ut :)

Upp till toppen
Annons: