Annons:
Etikettmalar
Läst 2076 ggr
Alina_March
3/6/18, 1:24 PM

Städfisk

Hej, har ett akvarium på ca 56l och funderar på vilken sorts Städfisk man skulle kunna sätta dit, har i mina 2 andra Ancistrus men skulle vilja ha något annat i detta kar. Någon som har bra tips å förslag? :)

Annons:
molam
3/6/18, 3:59 PM
#1

Oto möjligtvis, men dom kan vara lite tjuriga att få och överleva ibland, eller snarare att få och äta.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Cecilia.S
3/6/18, 4:48 PM
#2

Jag hade nog satsat på amanoräkor, dom är lite mer lättfödda i jämförelse med otocinclus men är minst lika bra städare. Om inte ännu bättre. :)

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

molam
3/6/18, 4:51 PM
#3

 #2 Tänkte inte ens på räkorna eftersom TS skrev "Städfisk" xDDD Klart Amano (eller annan räka) är bästa valet =D

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Cecilia.S
3/6/18, 5:07 PM
#4

#3 Haha ;)

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Alina_March
3/6/18, 8:07 PM
#5

Hade inte ens tänkt på räkor, skulle kanske va kul att testa på :) hur många behöver man ha då tror ni?

Lillyrod
3/6/18, 8:22 PM
#6

Alla räkor vill vara så många som möjligt för att trivas. Amano är ganska stora men minst 6 stycken. Mindre körsbärsräkor vill vara minst 10 helst det dubbla. De tar inte mycket plats i karet så det gör inget om de är ett gäng : )

Annons:
Alina_March
3/7/18, 11:45 AM
#7

En fråga till, går det att sätta räkor i ett akvarie som redan har Städfisk alltså Ancistrus?

Draken
3/7/18, 12:14 PM
#8

Jag har slöjancistrus med mina körsbärsräkor, och jag har inte sett att det är/har varit några problem. Jag måste dock mata lite extra, så jag är säker på att det räcker till både snäckor och räkor också.

Ancistrusarna ( mina i varje fall) är snabb på maten och ganska glupska ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: