Annons:
Etikettövrigt
Läst 1453 ggr
Uffapuffa
2/23/18, 7:26 PM

Platys tillsammans med blå ciklider och scalarer?

Hej! Jag har en fråga om den här kombon: jag har fyra blåciklider (varav ena hanen kan vara ganska tuff) och fyra scalarer som är hur snälla som helst. Jag har i snart ett år funderat över en lämplig stimfisk för jag vill få lite mer färg och rörelse i akvariet, men många stimfiskar är ju för små för att vara med mina ciklider då de kan sluta som mat. Så nu till min fundering: vad trors om platys? Dom trivs ju i stim, är färgstarka och blir relativt stora. Tror ni att dom fungerar bra tillsammans med mina ciklider eller är dom för "små och mesiga"?

Annons:
Draken
2/24/18, 3:35 AM
#1

Med scalarena lär de nog fungera bra, men är inte säker på hur blåcikliderna fungerar med Platy. Har aldrig haft dessa tillsammans. Jag skulle inte chansa.Platy är för stora får att Scalarena skall få in dem i munnen, men Blåcikliden kan mycket väl lyckas tugga i sig dem.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
2/25/18, 1:31 PM
#2

Om du vill ha en stimfisk, så finns det ju en drös med olika barber som blir lite större och därför inte mat för cikliderna =) se bara till att du inte tar en fenbitande barb (för Skalarernas skull) MEn kanske Odessa, eller prakt?

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Upp till toppen
Annons: